B 2018

Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu

KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu

Název anglicky

Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process

Autoři

KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Karel ČERVENKA (203 Česká republika, domácí), Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ilona FIALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka HORÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora CHLEBORADOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr KACHLÍK (203 Česká republika, domácí), Jana MAGEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Ivana MÁROVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra RÖDEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí), Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, 150 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106184

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9206-8

Klíčová slova česky

speciální potřeby; inkluze; žák; vzdělávání; zdroje; podpora; intervence; komunikace

Klíčová slova anglicky

special needs; inclusion; pupil; education; sources; support; intervention; communication

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2023 16:34, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie zpracovává problematiku speciálních vzdělávacích potřeb v současné edukační realitě. V jednotlivých kapitolách jsou představeny charakteristiky obtíží spojených s různými formami speciálních potřeb, z nichž vyplývají bariéry a zdroje úspěšného průběhu vzdělávání. Publikace nahlíží na žáka komplexně a jeho potřeby reflektuje v kontextu širokého spektra činitelů, kteří mohou vstupovat do kvality vzdělávacího procesu. Kniha se snaží tyto činitele identifikovat a na jejich základě blíže specifikovat možnosti podpory a intervenční přístup k žákovi. Teoretické části jsou provázány s dílčími výsledky výzkumných šetření, které podporují nezbytnost uceleného pohledu na žáka inkluzivní i speciální školy.

Anglicky

The monograph deals with the issue of special educational needs in the current educational reality. The chapters present the characteristics of the difficulties associated with different forms of special needs, which give rise to barriers and sources of successful education. The publication looks at the pupil in a comprehensive way and reflects its needs in the context of a wide spectrum of factors that can enter the quality of the educational process. The book tries to identify these factors and, on their basis, to specify the support options and the intervention approach to the pupil. The theoretical parts are linked to the partial results of research surveys that support the necessity of a comprehensive view of the pupil of inclusive and special schools.

Návaznosti

MUNI/A/1151/2017, interní kód MU
Název: Zohledňování speciálních vzdělávacích potřeb žákyň a žáků základní školy
Investor: Masarykova univerzita, Zohledňování speciálních vzdělávacích potřeb žákyň a žáků základní školy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty