HAVELKOVÁ, Hana. Zastoupení hudebních činností ve výuce hudební nauky na základních uměleckých školách : dílčí závěry průzkumného šetření Katedry hudební výchovy PdF MU v Brně 2018. Online. In Hala, Petr. Musica Viva in Schola XXVI. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 118-127. ISBN 978-80-210-9213-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9213-2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zastoupení hudebních činností ve výuce hudební nauky na základních uměleckých školách : dílčí závěry průzkumného šetření Katedry hudební výchovy PdF MU v Brně 2018
Název anglicky Representation of Musical Activities in the Teaching of Music Theory at Czech Primary Art schools : particular findings of the Exploratory Survey of the Department of Music Education at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno 2018
Autoři HAVELKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Musica Viva in Schola XXVI. od s. 118-127, 10 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106191
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9213-6
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9213-2018
Klíčová slova česky hudební nauka; základní umělecké školy; hudební činnosti; hudebně pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky music theory; primary art school; musical activities; research in music education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 19. 3. 2019 10:33.
Anotace
S úmyslem zmapovat současný stav hudebně teoretického vzdělávání na základních uměleckých školách (dále jen ZUŠ) v České republice a získat tak podklady pro charakteristiku vzdělávacích trendů v této oblasti, uskutečnilo se na jaře r. 2018 průzkumné šetření Katedry hudební výchovy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky. Výzkumná sonda se skládala z písemného dotazníku pro žáky a online dotazníku pro učitele. Součástí dotazníku pro učitele byla mimo jiné také sekce zabývající se korelací mezi složením hudebních činností a zastoupením jednotlivých typů hudby v rámci výuky hudební nauky. Tento referát si klade za cíl informovat o dílčích zjištěních právě v souvislosti se složením hudebních činností.
Anotace anglicky
In order to map and characterize an actual state of the teaching music theory at primary art schools in the Czech Republic, in spring 2018 the explanatory survey was conducted by the Department of Music Education at the Faculty of Education in Brno named Current Trends in Music Theoretical Teaching in Basic Art Schools of the Czech Republic. The survey consisted of a written test and questionnaire for pupils as well as of an online questionnaire for teachers. The questionnaire for teachers included, among other things, a section dealing with the correlation between the composition of musical activities and the representation of particular types of music in the context of the teaching music theory. This paper aims to inform and interpret these particular findings.
Návaznosti
MUNI/A/1068/2017, interní kód MUNázev: Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky (Akronym: STHuTeVýZUŠČR)
Investor: Masarykova univerzita, Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 09:41