KUČEROVÁ, Judita, Terezie ČERTKOVÁ, Martina DVOŘÁKOVÁ, Hana HAVELKOVÁ, Renata HORÁKOVÁ, Alžběta HRBÁČOVÁ, Ondřej MUSIL, Radka NEPAUEROVÁ, František OSTRÝ, Markéta OTTOVÁ, Kristina RAFAILOV, Jaroslava RODIČOVÁ, Marek SEDLÁČEK, Markéta SZENDIUCHOVÁ, Pavel ŠURANSKÝ, Kateřina VAŠÍČKOVÁ and Zdislava VOBORNÁ ZÁLESKÁ. Současné trendy hudebněteoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky (The Current Trends of Music Theory Classes in Elementary Art Schools in the Czech Republic). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 162 pp. ISBN 978-80-210-9218-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9219-2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Současné trendy hudebněteoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky
Name in Czech Současné trendy hudebněteoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky
Name (in English) The Current Trends of Music Theory Classes in Elementary Art Schools in the Czech Republic
Authors KUČEROVÁ, Judita (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Terezie ČERTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martina DVOŘÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana HAVELKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Renata HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alžběta HRBÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ondřej MUSIL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka NEPAUEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), František OSTRÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta OTTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristina RAFAILOV (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jaroslava RODIČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marek SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta SZENDIUCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel ŠURANSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina VAŠÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zdislava VOBORNÁ ZÁLESKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 162 pp. 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106194
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9218-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9219-2018
Keywords (in Czech) specifický výzkum; základní umělecké školy; Česká republika; hudebněteoretická výuka;
Keywords in English specific research; Elementary Art Schools; Czech Republic; musically theoretical education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Zdislava Voborná Záleská, učo 363141. Changed: 10/1/2023 09:31.
Abstract
Monografie prezentuje výsledky výzkumného projektu (MUNI/A/1068/2017), který v roce 2018 provedl tým Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Hlavním cílem bylo zachytit současný stav hudebněteoretické výuky v předmětu hudební nauka na základních uměleckých školách v České republice. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na uplatňování didaktických metod, prostředků, včetně využívání moderních multimediálních technologií ve výuce, dále na vzdělávací potřeby učitelů a žáků. Součástí šetření se stalo i testování hudebněteoretických znalostí žáků 4. ročníků hudební nauky.
Abstract (in English)
The monograph presents the findings of musical sociological research (MUNI/A/1068/2017) that was implemented by the Music Department at Faculty of Education of Masaryk University. The aim was to map the current state of musically theoretical education in the Elementary art schools in the Czech Republic. The searching was focused on didactical methods, means of teaching, including use of modern multimedia technologies. One part of searching was oriented on the musically theoretical knowledge of pupils in the 4th music theory classes.
Links
MUNI/A/1068/2017, interní kód MUName: Současné trendy hudebně teoretické výuky v základních uměleckých školách České republiky (Acronym: STHuTeVýZUŠČR)
Investor: Masaryk University, Current Trends of Music Theory Teaching in Primary Art Schools of the Czech Republic, Category A
PrintDisplayed: 30/5/2024 19:01