2018
Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.
ZEISEK, AdamZákladní údaje
Originální název
Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.
Název česky
Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.
Název anglicky
A view of the development of learner autonomy in the Czech Republic and abroad
Autoři
ZEISEK, Adam (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Mezinárodní konference ProfiLingua 2018, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106229
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
autonomie žáka
Klíčová slova anglicky
learner autonomy
Změněno: 15. 3. 2019 16:11, Dana Nesnídalová
V originále
Tento příspěvek popisuje a definuje koncept autonomie žáka v jazykovém vzdělávání s tím, že se blíže věnuje dimenzím kontroly dle Bensona. Dále stručně popisuje přístupy a metody k rozvoji žákovy autonomie. Poskytuje také stručný exkurz do pedagogických směrů, které ovlivnily rozvoj problematiky autonomie žáka. Pozornost také věnuje zakotvení autonomie žáka v podpůrných vědách (psychologie, teorie osvojování cizího jazyka). V závěru popisuje situaci v ČR ve vztahu k autonomii žáka a projekt, který se věnoval výzkumu autonomie žáka ve výuce anglického jazyka na dánské základní škole.
Anglicky
This work describes the concept of learner autonomy in language education paying closer attention to Benson's description of dimensions of control. Moreover, it outlines the approaches to the development of learner autonomy. The pedagogical background of learner autonomy is described as well mentioning the influences which impacted the current view of learner autonomy the most. It also describes the base learner autonomy has in supporting sciences (psychology, SLA). Finally, it describes the situation in the Czech Republic concerning learner autonomy and a project which was dedicated to researching learner autonomy in English lessons at a basic school in Denmark.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|