2018
ICT-enhanced genre-process approach to teaching writing: students´ perspective on feedback provided
POJSLOVÁ, BlankaZákladní údaje
Originální název
ICT-enhanced genre-process approach to teaching writing: students´ perspective on feedback provided
Autoři
POJSLOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Anglophone Conference,
Hradec Kralove, 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106234
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
akademické psaní; zpětná vazba; procesuální a žánrový přístup k výuce psaní
Klíčová slova anglicky
EAP/ESP writing; genre-process approach; feedback
Změněno: 3. 4. 2019 12:52, Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D.
Anotace
V originále
The genre-process approach to teaching writing is gaining popularity and seems to prove beneficial in many educational contexts. The feedback plays an important role in both approaches – as scaffolding in the genre approach or as a key element of students´ growing control over writing in the process approach to teaching this skill. The paper aims to present the results of a survey on students´ perception of the feedback which was provided in an electronic asynchronous mode in the form of both teacher´s and peer feedback. The survey was conducted as a part of the pilot research study on the effects of feedback on developing sociolinguistic competence of ESP / EAP students at the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University, Brno.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|