k 2018

ICT-enhanced genre-process approach to teaching writing: students´ perspective on feedback provided

POJSLOVÁ, Blanka

Základní údaje

Originální název

ICT-enhanced genre-process approach to teaching writing: students´ perspective on feedback provided

Autoři

POJSLOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Anglophone Conference, 
Hradec Kralove, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106234

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

akademické psaní; zpětná vazba; procesuální a žánrový přístup k výuce psaní

Klíčová slova anglicky

EAP/ESP writing; genre-process approach; feedback
Změněno: 3. 4. 2019 12:52, Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D.

Anotace

V originále

The genre-process approach to teaching writing is gaining popularity and seems to prove beneficial in many educational contexts. The feedback plays an important role in both approaches – as scaffolding in the genre approach or as a key element of students´ growing control over writing in the process approach to teaching this skill. The paper aims to present the results of a survey on students´ perception of the feedback which was provided in an electronic asynchronous mode in the form of both teacher´s and peer feedback. The survey was conducted as a part of the pilot research study on the effects of feedback on developing sociolinguistic competence of ESP / EAP students at the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University, Brno.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty