POJSLOVÁ, Blanka. ICT-enhanced genre-process approach to teaching writing: students´ perspective on feedback provided. In Anglophone Conference, 
Hradec Kralove. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ICT-enhanced genre-process approach to teaching writing: students´ perspective on feedback provided
Autoři POJSLOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Anglophone Conference, 
Hradec Kralove, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106234
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky akademické psaní; zpětná vazba; procesuální a žánrový přístup k výuce psaní
Klíčová slova anglicky EAP/ESP writing; genre-process approach; feedback
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D., učo 24931. Změněno: 3. 4. 2019 12:52.
Anotace
The genre-process approach to teaching writing is gaining popularity and seems to prove beneficial in many educational contexts. The feedback plays an important role in both approaches – as scaffolding in the genre approach or as a key element of students´ growing control over writing in the process approach to teaching this skill. The paper aims to present the results of a survey on students´ perception of the feedback which was provided in an electronic asynchronous mode in the form of both teacher´s and peer feedback. The survey was conducted as a part of the pilot research study on the effects of feedback on developing sociolinguistic competence of ESP / EAP students at the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University, Brno.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:19