k 2018

Vliv zpětné vazby na písemný projev studentů angličtiny pro specifické účely: Lexikální analýza žákovských korpusů

POJSLOVÁ, Blanka

Základní údaje

Originální název

Vliv zpětné vazby na písemný projev studentů angličtiny pro specifické účely: Lexikální analýza žákovských korpusů

Název anglicky

Effect of Feedback on ESP writing: Lexical analysis of Learner Corpora

Autoři

POJSLOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Konference Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106235

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Žákovské korpusy; lexikální analýza; zpětná vazba; psaní pro odborné a akademické účely

Klíčová slova anglicky

Learner corpora; lexical analysis; feedback; EASP writing
Změněno: 3. 4. 2019 12:53, Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Tento příspěvek zkoumá, k jakým lexikálním změnám došlo u písemného projevu studentů angličtiny pro specifické účely vlivem intervence v podobě vícenásobné zpětné vazby poskytnuté učitelem v asynchronním elektronickém módu. Každý student napsal dvě eseje, jednu před intervencí (Pre-Test) a jednu po intervenci (Post-Test). Takto získané žákovské korpusy (Pre-Test a Post-Test) byly následně analyzovány pomocí metrik opírajících se o poznatky korpusové lingvistiky a systemické funkční lingvistiky.

Anglicky

This paper describes the effect of two modes of multiple-draft feedback on lexical development in EASP students’ writings. Two corpora – pretest and posttest – were analysed using measures of lexical density, lexical diversity and complexity to explore the effect of the feedback.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty