POJSLOVÁ, Blanka. The Effect of Two Different Modes of Feedback on Lexical Development of Academic Register in ESAP Students’ Writing. In IV. International Conference: From Theory to Practice in Language for Specific Purposes, Zagreb, 21-23 February, 2019. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Effect of Two Different Modes of Feedback on Lexical Development of Academic Register in ESAP Students’ Writing
Autoři POJSLOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání IV. International Conference: From Theory to Practice in Language for Specific Purposes, Zagreb, 21-23 February, 2019, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00109180
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Academic register; ESAP language writing; Feedback; Learner corpus; Writing Development
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 19. 3. 2020 12:34.
Anotace
The presentation reports the results of the study aimed at exploring the effect of two different modes of multi-draft e-feedback on lexical development of academic register in ESAP students’ writing using the corpus linguistic tool AntWordProfiler. The study investigates the lexical developments in academic register between pre-test and post-test learner corpora collected in two comparison groups which differ in the treatments they received in terms of multi-draft feedback provided. The results indicate that the use of academic and mainly specific vocabulary developed between the pre-test and post-test writings at the expense of the less advanced and specific vocabulary.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2018, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:16