MASARYK, Ľuboš. Presvedčenie učiteľa a výučba gramatiky angličtiny. Online. In Alice Tihelková, Ivona Mišterová, Diana Matviyuková. Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018, s. 219-229. ISBN 978-80-261-0834-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Presvedčenie učiteľa a výučba gramatiky angličtiny
Název anglicky Teachers' beliefs and English grammar teaching and learning process
Autoři MASARYK, Ľuboš (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Plzeň, Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století, od s. 219-229, 11 s. 2018.
Nakladatel Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106335
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-261-0834-4
Klíčová slova česky učenie sa; výučba gramatiky; učenie sa objavovaním; angličtina; cudzí jazyk; presvedčenie učiteľa
Klíčová slova anglicky language learning; grammar teaching; discovery learning; English as a foreing language; teachers´ beliefs
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2019 16:09.
Anotace
Skúmanie prístupov a metód výučby gramatiky je v súčasnosti akutálna téma. Podľa Národného ústavu certifikovaných meraní SR študenti stredných škôl na Slovensku dlhodobo dosahujú najhoršie výsledky z externej časti maturitnej skúšky práve v oblasti gramatiky a slovnej zásoby. Tento príspevok sa zaoberá súčasným stavom rozvoja problematiky výučby gramatiky angličtiny, učiteľovho poňatia výučby gramatiky cudzích jazykov (teacher's beliefs) a využitia prvkov pedagogického konštruktivizmu vo výučbe gramatiky angličtiny na stredných školách na Slovensku.
Anotace anglicky
Researching teaching approaches and methods to teaching grammar has been discussed recently. According to statistics by National institute for certified educational measurements in Slovakia, secondary school students have been achieving the lowest score from language in use part of the test on average. This paper deals with current state of the teaching of grammar in foreing language teaching and learning process, teachers' beliefs about grammar teaching and applying constructivist theories into grammar teaching and learning process in secondary schools in Slovakia.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:51