2018
Presvedčenie učiteľa a výučba gramatiky angličtiny
MASARYK, ĽubošZákladní údaje
Originální název
Presvedčenie učiteľa a výučba gramatiky angličtiny
Název anglicky
Teachers' beliefs and English grammar teaching and learning process
Autoři
MASARYK, Ľuboš (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Plzeň, Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století, od s. 219-229, 11 s. 2018
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106335
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-261-0834-4
Klíčová slova česky
učenie sa; výučba gramatiky; učenie sa objavovaním; angličtina; cudzí jazyk; presvedčenie učiteľa
Klíčová slova anglicky
language learning; grammar teaching; discovery learning; English as a foreing language; teachers´ beliefs
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2019 16:09, Dana Nesnídalová
V originále
Skúmanie prístupov a metód výučby gramatiky je v súčasnosti akutálna téma. Podľa Národného ústavu certifikovaných meraní SR študenti stredných škôl na Slovensku dlhodobo dosahujú najhoršie výsledky z externej časti maturitnej skúšky práve v oblasti gramatiky a slovnej zásoby. Tento príspevok sa zaoberá súčasným stavom rozvoja problematiky výučby gramatiky angličtiny, učiteľovho poňatia výučby gramatiky cudzích jazykov (teacher's beliefs) a využitia prvkov pedagogického konštruktivizmu vo výučbe gramatiky angličtiny na stredných školách na Slovensku.
Anglicky
Researching teaching approaches and methods to teaching grammar has been discussed recently. According to statistics by National institute for certified educational measurements in Slovakia, secondary school students have been achieving the lowest score from language in use part of the test on average. This paper deals with current state of the teaching of grammar in foreing language teaching and learning process, teachers' beliefs about grammar teaching and applying constructivist theories into grammar teaching and learning process in secondary schools in Slovakia.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|