D 2018

Presvedčenie učiteľa a výučba gramatiky angličtiny

MASARYK, Ľuboš

Základní údaje

Originální název

Presvedčenie učiteľa a výučba gramatiky angličtiny

Název anglicky

Teachers' beliefs and English grammar teaching and learning process

Autoři

MASARYK, Ľuboš (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Plzeň, Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století, od s. 219-229, 11 s. 2018

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106335

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-261-0834-4

Klíčová slova česky

učenie sa; výučba gramatiky; učenie sa objavovaním; angličtina; cudzí jazyk; presvedčenie učiteľa

Klíčová slova anglicky

language learning; grammar teaching; discovery learning; English as a foreing language; teachers´ beliefs

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2019 16:09, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Skúmanie prístupov a metód výučby gramatiky je v súčasnosti akutálna téma. Podľa Národného ústavu certifikovaných meraní SR študenti stredných škôl na Slovensku dlhodobo dosahujú najhoršie výsledky z externej časti maturitnej skúšky práve v oblasti gramatiky a slovnej zásoby. Tento príspevok sa zaoberá súčasným stavom rozvoja problematiky výučby gramatiky angličtiny, učiteľovho poňatia výučby gramatiky cudzích jazykov (teacher's beliefs) a využitia prvkov pedagogického konštruktivizmu vo výučbe gramatiky angličtiny na stredných školách na Slovensku.

Anglicky

Researching teaching approaches and methods to teaching grammar has been discussed recently. According to statistics by National institute for certified educational measurements in Slovakia, secondary school students have been achieving the lowest score from language in use part of the test on average. This paper deals with current state of the teaching of grammar in foreing language teaching and learning process, teachers' beliefs about grammar teaching and applying constructivist theories into grammar teaching and learning process in secondary schools in Slovakia.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty