CHOVANCOVÁ, Barbora. Mediation and Motivation in Legal English Classes. In 6th EULETA Legal English Conference 2018, Split. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mediation and Motivation in Legal English Classes
Autoři CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 6th EULETA Legal English Conference 2018, Split, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/18:00106342
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky mediace; soft skills; ESP; právní angličtina; metodika výuky anglického jazyka; analýza potřeb
Klíčová slova anglicky mediation; soft skills; ESP; legal English; ELT methodology; needs analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Sedláčková, Ph.D., učo 13169. Změněno: 12. 4. 2019 14:49.
Anotace
The issue of motivation lies at the heart of any successful learning. In the context of Legal English, it can be fostered via communicative activities involving mediation, i.e., a skill that bridges communication gaps arising from lack of language skills or, as the case may be, factual information. When teaching mediation, instructors may strengthen motivation even further by using the peer role model. With this technique, teachers use materials (video interviews, news articles) with recent graduates from the same faculty. The success stories of such former students can serve as a background for language activities.
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 15:31