Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1501572, author = {Nehyba, Jan and Kroutilová, Marika}, booktitle = {XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu Transdisciplinarita v pedagogických vědách}, keywords = {Neuromyths in education; neuropedagogics; misconceptions; teacher; elementary school;}, language = {cze}, title = {Neuromýty u učitelů na základní škole}, url = {http://www.capv2018.utb.cz/wp-content/uploads/2018/09/CAPV-program_09_10.pdf}, year = {2018} }
TY - CONF ID - 1501572 AU - Nehyba, Jan - Kroutilová, Marika PY - 2018 TI - Neuromýty u učitelů na základní škole KW - Neuromyths in education KW - neuropedagogics KW - misconceptions KW - teacher KW - elementary school; UR - http://www.capv2018.utb.cz/wp-content/uploads/2018/09/CAPV-program_09_10.pdf N2 - Východiskem pro studii je dlouhodobé přes 50. let (srovnej Lederman, 1992) zkoumání mylných představ u učitelů. V tomto kontextu se příspěvek zaměřuje na zcela novou dynamicky se rozvíjející oblast v kontextu mylných představ, tím je problematika neuromýtů. V této souvislosti se opíráme o několik stěžejních zdrojů, které rámují problematiku neuromýtu ve vzdělávání. Předně jde o jednou z prvních studií na toto téma, kterou je studie Dekker et al. (2012) a dále srovnávací studie Ferrera et al. (2016). Na základě těchto empirických studií formujeme východiska zkoumání pro tuzemský kontext. Více než 50 % učitelů věří deseti neuromýtům z osmnácti námi předložených. Náš výsledek je obdobný výsledkům ve Velké Británii, Nizozemí, Americe a Turecku, kde učitelé ve značné míře věřili nadpolovičnímu počtu neuromýtů. Nezjistili jsme žádný statistický rozdíl v tom, zda učitelé na alternativních základních školách věří celkově všem neuromýtům více než učitelé na běžných základních školách, přesto jsme našli některé rozdíly mezi jednotlivými neuromýty u učitelů na základních a alternativních základních školách. ER -
NEHYBA, Jan a Marika KROUTILOVÁ. Neuromýty u učitelů na základní škole. In \textit{XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu Transdisciplinarita v pedagogických vědách}. 2018.
|