a 2018

Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁ

Základní údaje

Originální název

Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem

Název anglicky

Autonomous and heteronomous assessment of professional competences in a dialogue between the mentor teacher and the student

Vydání

2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7454-755-3

Klíčová slova česky

autonomní a heteronomní hodnocení; profesní kompetence; provázející učitel; reflektivní model vzdělávání

Klíčová slova anglicky

autonomous and heteronomous assessment, professional competence, mentor teacher, reflective model of teacher training

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 10. 10. 2019 17:28, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na otázky funkčního propojování teoretických znalostí o výuce se zkušenostním učením na pedagogických praxích. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se vyvíjí náhled studentů a provázejících učitelů na rozvoj profesních kompetencí studentů na základě zkušenosti získané v průběhu tří semestrů praxí. Výsledky potvrzují rozdíly v heteronomním a autonomním hodnocení profesních kompetencí a v jejich rozvoji v průběhu tří semestrů. Ukazuje se také, že posouzení aktuálního stavu umožňuje formulování cílů pro další rozvoj studenta.

Anglicky

The paper focuses on the issues of functional interconnection of theoretical knowledge about teaching with experiential learning during teaching practicum. The aim of research was to find out how students and mentor teachers create their views of a development of professional competences of students during three semesters of teaching practicum. The results confirm differences in heteronomous and autonomous assessment of professional competences and their development over three semesters. It also turn out that the assesment of the current state of their development alows formulation of goals for further development of students.