2018
Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana HORKÁZákladní údaje
Originální název
Autonomní a heteronomní hodnocení profesních kompetencí v dialogu mezi provázejícím učitelem a studentem
Název anglicky
Autonomous and heteronomous assessment of professional competences in a dialogue between the mentor teacher and the student
Autoři
Vydání
2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7454-755-3
Klíčová slova česky
autonomní a heteronomní hodnocení; profesní kompetence; provázející učitel; reflektivní model vzdělávání
Klíčová slova anglicky
autonomous and heteronomous assessment, professional competence, mentor teacher, reflective model of teacher training
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 10. 10. 2019 17:28, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na otázky funkčního propojování teoretických znalostí o výuce se zkušenostním učením na pedagogických praxích. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se vyvíjí náhled studentů a provázejících učitelů na rozvoj profesních kompetencí studentů na základě zkušenosti získané v průběhu tří semestrů praxí. Výsledky potvrzují rozdíly v heteronomním a autonomním hodnocení profesních kompetencí a v jejich rozvoji v průběhu tří semestrů. Ukazuje se také, že posouzení aktuálního stavu umožňuje formulování cílů pro další rozvoj studenta.
Anglicky
The paper focuses on the issues of functional interconnection of theoretical knowledge about teaching with experiential learning during teaching practicum. The aim of research was to find out how students and mentor teachers create their views of a development of professional competences of students during three semesters of teaching practicum. The results confirm differences in heteronomous and autonomous assessment of professional competences and their development over three semesters. It also turn out that the assesment of the current state of their development alows formulation of goals for further development of students.