2018
Společenství praxe a integrovaná terénní výuka
HOFMANN, Eduard a Libuše VODOVÁZákladní údaje
Originální název
Společenství praxe a integrovaná terénní výuka
Název anglicky
The Community of Practise and Integrated Field Teaching
Autoři
Vydání
Praha, DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS: Proceedings of the International Conference, 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Účelové publikace
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7444-065-6
Klíčová slova česky
další vzdělávání pedagogických pracovníků, Didaktika přírodních věd, EDUFORUM, integrovaná terénní výuka, společenství praxe,
Klíčová slova anglicky
community of practise, Didactics of Natural Sciences, EDUFORUM, further education of pedagogical staff, integrated field teaching,
Změněno: 17. 7. 2020 10:17, Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Anotace
V originále
V 90. letech minulého století došlo v oblasti školství k postupnému nahrazení jednotného systému školství systémem, který zaručuje velkou pluralitu přístupu jednotlivých škol k rámcovým požadavkům na vzdělávání na jednotlivých stupních škol. Tato pluralita se projevuje i v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Jednou z forem je i vzdělávání, které je podporováno Operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Projekt Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí (zkráceně EDUFORUM), který je realizován ve spolupráci PdF MU, PdF JČU a neziskové organizace REZEKVÍTEK sdružuje vysokoškolské pedagogy a učitele základních a středních škol. Jeho cílem je rozvíjení kompetencí učitelů díky vzájemnému sdílení a předávání si zkušeností ve společenství praxe. Důraz je kladen také na posilování mezipředmětových vazeb. Oba autoři se domnívají, že cesta k hlubšímu využívání mezipředmětových vazeb vede právě přes další vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří už mají víceleté zkušenosti s výukovou praxí. Jedním z přístupů, který vede k využití mezipředmětových vazeb je tematická výuka. V rámci projektu se uskutečnilo vícedenní setkání, jehož cílem byl integrovaný pohled na půdu, jako na jeden ze základních atributů existence lidstva. Příspěvek shrnuje poznatky z výše uvedeného setkání učitelů z projektu OP VVV.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MU |
|