u 2018

Společenství praxe a integrovaná terénní výuka

HOFMANN, Eduard a Libuše VODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Společenství praxe a integrovaná terénní výuka

Název anglicky

The Community of Practise and Integrated Field Teaching

Vydání

Praha, DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS: Proceedings of the International Conference, 2018

Nakladatel

Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7444-065-6

Klíčová slova česky

další vzdělávání pedagogických pracovníků, Didaktika přírodních věd, EDUFORUM, integrovaná terénní výuka, společenství praxe,

Klíčová slova anglicky

community of practise, Didactics of Natural Sciences, EDUFORUM, further education of pedagogical staff, integrated field teaching,
Změněno: 17. 7. 2020 10:17, Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.

Anotace

V originále

V 90. letech minulého století došlo v oblasti školství k postupnému nahrazení jednotného systému školství systémem, který zaručuje velkou pluralitu přístupu jednotlivých škol k rámcovým požadavkům na vzdělávání na jednotlivých stupních škol. Tato pluralita se projevuje i v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Jednou z forem je i vzdělávání, které je podporováno Operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Projekt Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí (zkráceně EDUFORUM), který je realizován ve spolupráci PdF MU, PdF JČU a neziskové organizace REZEKVÍTEK sdružuje vysokoškolské pedagogy a učitele základních a středních škol. Jeho cílem je rozvíjení kompetencí učitelů díky vzájemnému sdílení a předávání si zkušeností ve společenství praxe. Důraz je kladen také na posilování mezipředmětových vazeb. Oba autoři se domnívají, že cesta k hlubšímu využívání mezipředmětových vazeb vede právě přes další vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří už mají víceleté zkušenosti s výukovou praxí. Jedním z přístupů, který vede k využití mezipředmětových vazeb je tematická výuka. V rámci projektu se uskutečnilo vícedenní setkání, jehož cílem byl integrovaný pohled na půdu, jako na jeden ze základních atributů existence lidstva. Příspěvek shrnuje poznatky z výše uvedeného setkání učitelů z projektu OP VVV.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659, interní kód MU
Název: Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání