Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1501843, author = {Hofmann, Eduard and Vodová, Libuše}, address = {Praha}, keywords = {community of practise, Didactics of Natural Sciences, EDUFORUM, further education of pedagogical staff, integrated field teaching,}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7444-065-6}, publisher = {Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta}, title = {Společenství praxe a integrovaná terénní výuka}, url = {http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf}, year = {2018} }
TY - GEN ID - 1501843 AU - Hofmann, Eduard - Vodová, Libuše PY - 2018 TI - Společenství praxe a integrovaná terénní výuka VL - DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS: Proceedings of the International Conference PB - Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta CY - Praha SN - 9788074440656 KW - community of practise, Didactics of Natural Sciences, EDUFORUM, further education of pedagogical staff, integrated field teaching, UR - http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf N2 - V 90. letech minulého století došlo v oblasti školství k postupnému nahrazení jednotného systému školství systémem, který zaručuje velkou pluralitu přístupu jednotlivých škol k rámcovým požadavkům na vzdělávání na jednotlivých stupních škol. Tato pluralita se projevuje i v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Jednou z forem je i vzdělávání, které je podporováno Operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Projekt Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí (zkráceně EDUFORUM), který je realizován ve spolupráci PdF MU, PdF JČU a neziskové organizace REZEKVÍTEK sdružuje vysokoškolské pedagogy a učitele základních a středních škol. Jeho cílem je rozvíjení kompetencí učitelů díky vzájemnému sdílení a předávání si zkušeností ve společenství praxe. Důraz je kladen také na posilování mezipředmětových vazeb. Oba autoři se domnívají, že cesta k hlubšímu využívání mezipředmětových vazeb vede právě přes další vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří už mají víceleté zkušenosti s výukovou praxí. Jedním z přístupů, který vede k využití mezipředmětových vazeb je tematická výuka. V rámci projektu se uskutečnilo vícedenní setkání, jehož cílem byl integrovaný pohled na půdu, jako na jeden ze základních atributů existence lidstva. Příspěvek shrnuje poznatky z výše uvedeného setkání učitelů z projektu OP VVV. ER -
HOFMANN, Eduard a Libuše VODOVÁ. \textit{Společenství praxe a integrovaná terénní výuka}. Praha: Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2018. DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS: Proceedings of the International Conference. ISBN~978-80-7444-065-6.
|