Erinnerungsorte aus der Perspektive von Linguistic Landscapes im DaF-Unterricht
JANÍKOVÁ, Věra. Erinnerungsorte aus der Perspektive von Linguistic Landscapes im DaF-Unterricht. In 26. GESUS-Kongress “Traditionen und Erneuerungen“ Université Paul-Valéry Montpellier. 2018. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Erinnerungsorte aus der Perspektive von Linguistic Landscapes im DaF-Unterricht |
Název česky | Místa paměti z perspektivy jazykových krajin ve výuce němčiny jako cizího jazyka |
Název anglicky | Places of memory from the perspective of Linguistic Landscapes in teaching of German as foreign language |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | 26. GESUS-Kongress “Traditionen und Erneuerungen“ Université Paul-Valéry Montpellier, 2018. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Francie |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/18:00106407 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | jazykové krajiny; místa paměti; urbánní prostor a jazyky; teorie; emprický výzkum v didaktice cizích jazyků |
Klíčová slova anglicky | linguistic landscapes; places of memory; urban space; theory; empirical research |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 1. 4. 2019 11:32. |
Anotace |
---|
Im Beitrag wird auf das didaktische Potenzial einer mehrperspektivischen Arbeit mit Erinnerungsorten im DaF-Unterricht eingegangen, indem in die Unterrichtsgestaltung das Konzept der Linguistic Landscapes einbezogen wird, wodurch u.a. ermöglicht wird, bisher noch wenig bearbeitete urbane Räume als außerschulische Lernorte aufzubereiten. Eine solche Unterrichtsgestaltung kommt wichtigen Postulaten kulturbezogenen sowie projektorientierten und entdeckenden Fremdsprachlernens entgegen. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek je zaměřen na didaktický potenciál míst paměti ve výuce němčiny jako cizího jazyka, přičemž jako nadřazený koncept slouží jazykové krajiny. Tímto způsobem je umožněno efektivně využít urbánní prostor jako doposud málo zohledňované mimoškolní učební prostředí. Daný didaktický přístup realizovaný ve výuce němčiny rezonuje s postuláty na kulturní aspekty orientovaného učení a projektové vyučování. |
Anotace anglicky |
---|
In the paper, the didactic potential of a multi-perspective work with places of memory the teaching of German as foreign language will be considered, by including in the lesson design the concept of linguistic landscapes, whereby i.a. It will be possible to prepare previously untreated urban spaces as extra-school learning places. Such a lesson arrangement accommodates important postulates of cultural as well as project-oriented and discovering foreign language learning. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU | Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.) |
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 11:10