J 2018

Practicing the skill of mediation in English for legal purposes

CHOVANCOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Practicing the skill of mediation in English for legal purposes

Autoři

CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studies in Logic, Grammar and Rhetoric, Bialystok, University of Bialystok, 2018, 0860-150X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/18:00106414

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

mediace; soft skills; ESP; právní angličtina; metodika výuky anglického jazyka; analýza potřeb

Klíčová slova anglicky

mediation; soft skills; ESP; legal English; ELT methodology; needs analysis

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2024 14:59, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

This article deals with mediation in language teaching, focusing on how the practice of mediation – as a specific language skill – can be incorporated in the syllabus. The chapter defines the skill of mediation as an emerging concept in language education, and discusses its potential for effective teaching of English for Specific Purposes in general and English for Legal Purposes in particular. The first part of the text seeks to answer several questions, aiming to determine whether mediation is relevant in the context of legal practice and whether it has a place in an English for Law syllabus. The second part addresses a more practical concern of how the skill of mediation can be practiced by students. The article makes a case for assigning mediation a much more central place in the classroom, giving a number of specific examples of how this soft skill can be developed in the teaching of ESP and ELP.