2018
Practicing the skill of mediation in English for legal purposes
CHOVANCOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Practicing the skill of mediation in English for legal purposes
Autoři
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studies in Logic, Grammar and Rhetoric, Bialystok, University of Bialystok, 2018, 0860-150X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/18:00106414
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
mediace; soft skills; ESP; právní angličtina; metodika výuky anglického jazyka; analýza potřeb
Klíčová slova anglicky
mediation; soft skills; ESP; legal English; ELT methodology; needs analysis
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2024 14:59, Mgr. Michal Petr
Anotace
V originále
This article deals with mediation in language teaching, focusing on how the practice of mediation – as a specific language skill – can be incorporated in the syllabus. The chapter defines the skill of mediation as an emerging concept in language education, and discusses its potential for effective teaching of English for Specific Purposes in general and English for Legal Purposes in particular. The first part of the text seeks to answer several questions, aiming to determine whether mediation is relevant in the context of legal practice and whether it has a place in an English for Law syllabus. The second part addresses a more practical concern of how the skill of mediation can be practiced by students. The article makes a case for assigning mediation a much more central place in the classroom, giving a number of specific examples of how this soft skill can be developed in the teaching of ESP and ELP.