2018
Projektunterricht und Motivation im Deutsch-als-Fremdsprache Unterricht
ŠTILEC, VojtěchZákladní údaje
Originální název
Projektunterricht und Motivation im Deutsch-als-Fremdsprache Unterricht
Název česky
Projektová výuka a motivace v oblasti výuky němčiny jako cizího jazyka
Název anglicky
Project-Based Learning and Motivation in German as a Foreign Language Class
Autoři
ŠTILEC, Vojtěch (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Research in Foreign Language Pedagogy, od s. 11-24, 14 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106438
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9217-4
Klíčová slova česky
projektová výuka; motivace; afektivní proměnné; činnostně orientovaná výuka
Klíčová slova anglicky
project work; motivation; affective variables; task-based learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2019 12:59, PhDr. Mgr. Vojtěch Štilec
V originále
Bereits seit den 50er Jahren des 20. Jhd. wird die Auswirkung diverser affektiver Variablen auf den Zweit- und Fremdsprachenerwerb empirisch untersucht, wobei das spezielle Interesse der Forscher stets der Komponente Motivation galt. Im vorliegenden Beitrag wird das besondere Augenmerk auf die Wechselbeziehung zwischen Motivation und Projektunterricht als Unterrichtsmethode gerichtet. Diese Unterrichtsmethode wird im Kontext ihres Motivierungspotenzials auf die Lernenden dargelegt und erörtert, denn gerade solche Methoden gelten heutzutage als unabdingbare Bestandteile eines jeden handlungsorientiert ausgerichteten Fremdsprachenunterrichts und scheinen für den Lernerfolg im nicht geringen Maße mitentscheidend zu sein.
Česky
Již od padesátých let minulého století je empiricky zkoumán vliv rozličných afektivních proměnných na osvojování cizího jazyka, přičemž zvláštní pozornost v rámci tohoto vědeckého bádání byla vždy věnována proměnné motivaci. Předkládaný příspěvek se zabývá vzájemným vztahem mezi motivací a projektovou výukou jako výukovou metodou. Tato výuková metoda je zde prezentována a diskutována především v kontextu jejího potenciálu motivovat učící se, neboť právě takovéto metody jsou v současné době považovány za nezbytnou součást každé činnostně orientované výuky cizího jazyka, přičemž jejich motivační aspekt pak do značné míry rozhoduje o učebního úspěchu.
Anglicky
Since the 1950s, the impact of various affective variables on the second and foreign language acquisition has been empirically studied, with the researchers always focusing on motivation. In this paper special attention is paid to the correlation between motivation and project-based learning as a teaching method. This method of teaching is presented and discussed in the context of its motivational potential to the learners, as such methods are currently regarded as indispensable components of any task-based foreign language learning and seem to be decisive for the success of learning.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|