Kooperatives Schreiben – schreibdidaktische und forschungsmethodologische Herausforderung
KROVOVÁ, Eva. Kooperatives Schreiben – schreibdidaktische und forschungsmethodologische Herausforderung. In Experimentierräume: Herausforderungen und Tendenzen. 2018. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Kooperatives Schreiben – schreibdidaktische und forschungsmethodologische Herausforderung |
Název česky | Kooperativní psaní - výzva pro didaktiku psaní i pro metodologii výzkumu |
Název anglicky | Cooperative Writing - Challenge for Writing Methodology as well as for Research Methodology |
Autoři | KROVOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Experimentierräume: Herausforderungen und Tendenzen, 2018. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/18:00106448 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | kooperativní psaní; psaní jako proces; interakce; konverzační analýza; němčina jako cizí jazyk |
Klíčová slova anglicky | cooperative writing; writing as a process; interaction; conversation analysis; German as a foreign language |
Změnil | Změnila: Mgr. Eva Krovová, učo 45106. Změněno: 3. 3. 2019 14:27. |
Anotace |
---|
Einen guten Text zu schreiben stellt für die DaF-Lernenden eine Herausforderung dar und ist mit einem mühsamen Prozess verbunden. Kooperatives Schreiben als schreibdidaktische Methode kann durch Sensibilisierung für die Schreibprozesse einen Weg zum guten Text öffnen, als Forschungsmethode der Erhebung und Untersuchung authentischer Schreibprozesse dienen. Der Beitrag will eine Pilotuntersuchung der Interaktion beim kooperativen Schreiben bei Germanistikstudierenden mittels der ethnomethodologischen Konversationsanalyse vorstellen. |
Anotace česky |
---|
Napsat dobrý text je pro studenty němčiny jako cizího jazyka velká výzva a většinou zdlouhavý proces. Kooperativní psaní jako didaktická metoda může otevřít cestu k dobrému textu, pomoci osvětlit proces psaní a sloužit i jako výzkumná metoda pro zkoumání autentických procesů během interakce při psaní. Příspěvek představuje předvýzkum interakce při kooperativním psaní studentů germanistiky pomocí etnometodologické konverzační analýzy. |
Anotace anglicky |
---|
Writing a good text is a great challenge for students of German as a foreign language and usually a lengthy process. Cooperative writing as a teaching and learning method can open the way to a good text by sensitizing the writing process. It can be also used a research method for exploring authentic processes during writing interaction. The paper presents the pre-research of the interaction in the co-operative writing of German students using ethnomethodological conversational analysis. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU | Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.) |
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:57