MUSIL, Ondřej. Projekt „Podpora rozvoje digitální gramotnosti“ a současné multimediální zázemí v hudebním vzdělávání (The Project “The Support of Digital Literacy Development” and the Current Multimedia Background in Music Education). Online. In Petr Hala. MUSICA VIVA IN SCHOLA XXVI. Brno: Masarykova univerzita, 2018, p. 148-162. ISBN 978-80-210-9213-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9213-2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projekt „Podpora rozvoje digitální gramotnosti“ a současné multimediální zázemí v hudebním vzdělávání
Name (in English) The Project “The Support of Digital Literacy Development” and the Current Multimedia Background in Music Education
Authors MUSIL, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, MUSICA VIVA IN SCHOLA XXVI. p. 148-162, 15 pp. 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00106450
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9213-6
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9213-2018
Keywords (in Czech) digitální gramotnost; multimédia; moderní technologie; hudební software; výzkum; hudební výchova
Keywords in English digital literacy; multimedia; modern technologies; music software; research; music education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/3/2019 10:09.
Abstract
Příspěvek si klade za cíl seznámit zájemce o problematiku multimédií a moderních technologií ve vzdělávání s projektem „Podpora rozvoje digitální gramotnosti“, na jehož realizaci se vedle pracovišť mnoha českých univerzit podílí i Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty MU. Jsou zde prezentovány jak vstupní předpoklady a institucionální podpora projektu, tak i jeho plánované výstupy a praktická aplikace výsledků. Příspěvek dále nabízí přehled stavu zavádění multimédií do škol, odkazující na výzkumy Katedry hudební výchovy v minulých letech, včetně letošního výzkumu zaměřeného na základní umělecké školy. V závěrečné části textu jsou představeny vybrané aktuální možnosti multimediálních prostředků s možnostmi jejich využití v hudebním vzdělávání. Příspěvek vznikl v rámci projektu Podpora rozvoje digitální gramotnosti (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366).
Abstract (in English)
The main aim of the contribution is to familiarize those who are interested in multimedia and modern technologies in music education with the project “The Support of Digital Literacy Development”, in which The Department of Music at The Faculty of Education of Masaryk University participates. All the inputs and outputs of the project are presented, as well as the practical use of the outcomes. The paper also offers an overview on the current state of using multimedia in music education, which follows the research activities of The Department of Music including the latest research which focuses on music schools. Finally, certain news and recent options of use of multimedia and technologies for music teachers are pointed out. This contribution was created within the project The Support of Digital Literacy Development (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366).
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, interní kód MUName: Podpora rozvoje digitální gramotnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Support for the development of digital literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 27/5/2024 19:32