2018
Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice
KUROWSKI, MartinaZákladní údaje
Originální název
Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice
Název česky
Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice
Název anglicky
The barriers in the education of the pupils with the refugee background in the Czech Republic
Autoři
KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Olomouc, Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti, od s. 150-166, 17 s. 2018
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106517
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-5408-5
Klíčová slova česky
Azyl; migrace; žák-uprchlík; edukační strategie; bariéry edukace; podpůrná opatření
Klíčová slova anglicky
Asylum; migration; refugee pupil; educational strategy; educational barrier; supporting measures
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2019 23:55, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
V originále
Příspěvek je věnován tématu migrujících osob a jejich edukaci v České republice. Konkrétně se zabýváme vzděláváním žáků-uprchlíků na základní škole. V úvodu příspěvku jsme zasadili dané téma do teoretického rámce Bronfenbrennerova ekologického modelu, na jehož základě pak představujeme výzkumná zjištění, která jsou v dílčí části také výsledkem disertační práce autorky. Příspěvek přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili zakotvenou teorii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě nabývá na významu.
Anglicky
The paper deals with the topic of migrants and their education in the Czech Republic. Particularly we deal with the education of refugee pupils at the elementary schools. At the beginning of the paper, we would like to explain the issue from the point of view of the theoretical framework of Urie Bronfenbrenners´ ecological model. Based on this ecological model we will present research findings, which are also part of the dissertation thesis of the author. The paper presents an analysis of qualitative semi-structured interviews, as a research design we have chosen the grounded theory thanks to which we have the possibility to get deeper into the issues that matters in the Czech Republic and in the world as well.
Návaznosti
MUNI/A/1042/2017, interní kód MU |
|