D 2018

Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice

KUROWSKI, Martina

Základní údaje

Originální název

Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice

Název česky

Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice

Název anglicky

The barriers in the education of the pupils with the refugee background in the Czech Republic

Autoři

KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Olomouc, Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti, od s. 150-166, 17 s. 2018

Nakladatel

Univerzita Palackého v Olomouci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106517

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-5408-5

Klíčová slova česky

Azyl; migrace; žák-uprchlík; edukační strategie; bariéry edukace; podpůrná opatření

Klíčová slova anglicky

Asylum; migration; refugee pupil; educational strategy; educational barrier; supporting measures

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2019 23:55, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je věnován tématu migrujících osob a jejich edukaci v České republice. Konkrétně se zabýváme vzděláváním žáků-uprchlíků na základní škole. V úvodu příspěvku jsme zasadili dané téma do teoretického rámce Bronfenbrennerova ekologického modelu, na jehož základě pak představujeme výzkumná zjištění, která jsou v dílčí části také výsledkem disertační práce autorky. Příspěvek přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili zakotvenou teorii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě nabývá na významu.

Anglicky

The paper deals with the topic of migrants and their education in the Czech Republic. Particularly we deal with the education of refugee pupils at the elementary schools. At the beginning of the paper, we would like to explain the issue from the point of view of the theoretical framework of Urie Bronfenbrenners´ ecological model. Based on this ecological model we will present research findings, which are also part of the dissertation thesis of the author. The paper presents an analysis of qualitative semi-structured interviews, as a research design we have chosen the grounded theory thanks to which we have the possibility to get deeper into the issues that matters in the Czech Republic and in the world as well.

Návaznosti

MUNI/A/1042/2017, interní kód MU
Název: Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu (Akronym: VyZsocpeD)
Investor: Masarykova univerzita, Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty