J 2018

Teaching complex behaviors with acoustic guidance

PANČOCHA, Karel

Základní údaje

Originální název

Teaching complex behaviors with acoustic guidance

Název česky

Výuka komplexního chování s pomocí akustické podpory

Autoři

PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Journal of Exceptional People, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, 1805-4978

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106528

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Applied Behavior Analysis; TAG; acoustic guidance; shaping; differential reinforcement

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 11. 2019 22:52, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.

Anotace

V originále

Misunderstanding of the principles of behavior and the overuse of aversive stimuli are common to many educational situations, including teaching complex behaviors to children with special education needs. Derived from behaviorism and studied by experimental analysis of behavior, applied behavior analysis uses dozens of evidence-based methods and techniques to teach new complex skills to variety of learners. This literature review presents selection of published studies of teaching complex behaviors by successive approximations and differential reinforcement. Teaching with Acoustic Guidance (TAG) method, which uses shaping as its major component, proved to be an effective intervention across educational settings. Examples from seven studies focusing on TAG application in general and special education settings are discussed.

Návaznosti

0249/2018, interní kód MU
Název: Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra III.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra III.