2018
Teaching complex behaviors with acoustic guidance
PANČOCHA, KarelZákladní údaje
Originální název
Teaching complex behaviors with acoustic guidance
Název česky
Výuka komplexního chování s pomocí akustické podpory
Autoři
PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Journal of Exceptional People, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, 1805-4978
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106528
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Applied Behavior Analysis; TAG; acoustic guidance; shaping; differential reinforcement
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 11. 2019 22:52, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Anotace
V originále
Misunderstanding of the principles of behavior and the overuse of aversive stimuli are common to many educational situations, including teaching complex behaviors to children with special education needs. Derived from behaviorism and studied by experimental analysis of behavior, applied behavior analysis uses dozens of evidence-based methods and techniques to teach new complex skills to variety of learners. This literature review presents selection of published studies of teaching complex behaviors by successive approximations and differential reinforcement. Teaching with Acoustic Guidance (TAG) method, which uses shaping as its major component, proved to be an effective intervention across educational settings. Examples from seven studies focusing on TAG application in general and special education settings are discussed.
Návaznosti
0249/2018, interní kód MU |
|