k 2019

Social media usage in local governments – A case study of the Czech Republic

HRŮZA, Filip a Lucia MAKÝŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Social media usage in local governments – A case study of the Czech Republic

Autoři

HRŮZA, Filip (203 Česká republika, garant, domácí) a Lucia MAKÝŠOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

2019 American Society for Public Administration Annual Conference, 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50602 Public administration

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/19:00107312

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

social networks; regional capitals; communication; engagement

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2020 09:58, Ing. Lucia Hrůzová

Anotace

V originále

The evolution of Web 2.0 technologies has led to social media becoming new tool for public participation, where communities can easily be reached and where stakeholder can express their preferences on a continuous basis. The ongoing development has caused government to be faced with expectations to adapt its communication behaviour to the changing social online interactions. The purpose of using social media differs among local governments, in terms of marketing, information provision, civic participation or accountability. Our focus is to do in depth-analysis of this specific government type of communication, with focus on Czech municipalities. The research describes how local governments in Czech Republic use social media in communication with public. Subsequently we also focus on implications from the perspective of inter-municipal co-operation or whether municipalities determine their SN profile, its content and communication by the boarders (catastral territory) of the municipality. This discussion can set up the conditions for further research and assessment whether social networks could be used on the platform of inter-municipal co-operation.

Návaznosti

GA17-15887S, projekt VaV
Název: Identifikace klíčových faktorů úspěšné meziobecní spolupráce
Investor: Grantová agentura ČR, Identifikace klíčových faktorů úspěšné meziobecní spolupráce
MUNI/A/1121/2018, interní kód MU
Název: Online fundraising a sociálne média v prostredí neziskových organizácií (Akronym: OFSMNO)
Investor: Masarykova univerzita, Online fundraising a sociálne média v prostredí neziskových organizácií, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty