Detailed Information on Publication Record
2018
Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁBasic information
Original name
Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English)
Inclusive didactics in elementary schools practice with regards to specifics of students with mild intellectual disability
Authors
Edition
1. vydání. Brno, 165 pp. 2018
Publisher
Munipress
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-9189-4
Keywords (in Czech)
inkluzivní didaktika; základní škola; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; žáci s lehkým mentálním postižením; společné vyučování
Keywords in English
inclusive education; elementary school; pupils with special educational needs; pupils with mild intellectual disability; common education
Tags
Reviewed
Změněno: 13/3/2019 12:37, Dana Nesnídalová
V originále
Cílem odborné publikace je hlouběji se věnovat problematice inkluzivního vzdělávání, inkluzivnímu vyučování a inkluzivní didaktice, a to se zaměřením na specifika žáků s mentálním postižením v inkluzivním prostředí školy. Publikací reagujeme na uvedené četné výzkumy realizované na toto téma u nás a v zahraničí, na zjištění ČŠI týkající se současného stavu implementace inkluzívního vzdělávání u nás a na cíle stanovené Akčním plánem inkluzivního vzdělávání na období let 2019-2020.
In English
The aim of the publication is the deeper focus on issues of inclusive education and inclusive didactics, with an emphasis on the specifics of pupils with intellectual disability in the inclusive school environment. Within the text, we reflect to the numerous researches carried out in this field in the Czech Republic and abroad, furthermore to the findings of the CSI on the current state of implementation of inclusive education in our country and the objectives set out in the Action Plan for Inclusive Education for the period 2019-2020.
Links
MUNI/A/1183/2016, interní kód MU |
|