B 2018

Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením

BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením

Name (in English)

Inclusive didactics in elementary schools practice with regards to specifics of students with mild intellectual disability

Edition

1. vydání. Brno, 165 pp. 2018

Publisher

Munipress

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-9189-4

Keywords (in Czech)

inkluzivní didaktika; základní škola; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; žáci s lehkým mentálním postižením; společné vyučování

Keywords in English

inclusive education; elementary school; pupils with special educational needs; pupils with mild intellectual disability; common education

Tags

Reviewed
Změněno: 13/3/2019 12:37, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Cílem odborné publikace je hlouběji se věnovat problematice inkluzivního vzdělávání, inkluzivnímu vyučování a inkluzivní didaktice, a to se zaměřením na specifika žáků s mentálním postižením v inkluzivním prostředí školy. Publikací reagujeme na uvedené četné výzkumy realizované na toto téma u nás a v zahraničí, na zjištění ČŠI týkající se současného stavu implementace inkluzívního vzdělávání u nás a na cíle stanovené Akčním plánem inkluzivního vzdělávání na období let 2019-2020.

In English

The aim of the publication is the deeper focus on issues of inclusive education and inclusive didactics, with an emphasis on the specifics of pupils with intellectual disability in the inclusive school environment. Within the text, we reflect to the numerous researches carried out in this field in the Czech Republic and abroad, furthermore to the findings of the CSI on the current state of implementation of inclusive education in our country and the objectives set out in the Action Plan for Inclusive Education for the period 2019-2020.

Links

MUNI/A/1183/2016, interní kód MU
Name: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masaryk University, Category A