2019
Návrh nového nařízení o snižování emisí CO 2 z lehkých vozidel – krok správným směrem?
VODIČKA, JiříZákladní údaje
Originální název
Návrh nového nařízení o snižování emisí CO 2 z lehkých vozidel – krok správným směrem?
Název anglicky
Proposal for a New Regulation Regarding Reducing CO 2 Emissions from New Light Vehicles – Step in the Right Direction?
Autoři
VODIČKA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Olomouc, Právo v globalizované společnosti, od s. 130-136, 7 s. 2019
Nakladatel
Iuridicum Olomouense o.p.s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50501 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14220/19:00120447
Organizační jednotka
Právnická fakulta
ISBN
978-80-88266-32-7
Klíčová slova česky
Automobilový průmysl; CO 2; EU; Evropská komise; Evropská unie; globální oteplování; kvalita ovzduší; nařízení; skleníkové plyny; vozidla
Klíčová slova anglicky
Automotive; CO 2; EU; European Commission; European Union; global warming; air quality; regulation; greenhouse gases; vehicles
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2022 13:57, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek se zaměřil na navrhovanou právní úpravu týkající se regulace emisí CO2 z nových osobních vozidel a lehkých užitkových vozidel. Navrhovaná regulace vychází z potřeby snižovat emise CO2 v dopravě, která se podílí asi na čtvrtině veškeré produkce emisí CO2 v Evropské unii. Potřeba snižovat emise CO2 pramení z rapidních klimatických změn, které se dějí jako následek globálního oteplování, jež se děje v důsledku hromadění imisí skleníkových plynů v zemské atmosféře. Příspěvek se zaměřil pouze na vybraná ustanovení z navrhovaného nařízení, která by v budoucnu mohla činit interpretační problémy. Bylo zjištěno, že některá ustanovení mají negativní potenciál k tomu, aby pomocí jejich výkladu obcházeli výrobci vozidel účel navrhované regulace.
Anglicky
The contribution focused on proposed legal regulation regarding control of CO2 emissions from new passenger vehicles and light duty vehicles. Proposed regulation stems from the need to reduce CO2 emissions in transport sector, which contributes to quarter of all produced CO2 emissions in European Union. The need to reduce CO2 emissions results from rapid climate changes that are happening due to the global warming, which is a result of accumulation of air pollutants of greenhouse gasses in Earth’s atmosphere. The contribution analysed only selected issues from proposed regulation, which could prove difficult to interpret in the future. It was found out that some of the articles have negative potential to be misused by vehicle manufactures, which could result in circumvention of the objective of proposed regulation.