2018
Využití kooperativních činností při vzdělávání dětí předškolního věku
SYSLOVÁ, Zora a Iva ŽALOUDÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Využití kooperativních činností při vzdělávání dětí předškolního věku
Název česky
Využití kooperativních činností při vzdělávání dětí předškolního věku
Název anglicky
Use of Cooperative Activities i Pre-school Children Education
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Iva ŽALOUDÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Acta Humanica, Žilina, Žilinská univerzita, 2018, 1336-5126
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106606
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
facilitace; kooperace; kooperativní činnosti; předškolní vzdělávání
Klíčová slova anglicky
facilitation; cooperation; cooperative aktivity; preschoool education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 7. 2019 12:12, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Studie přináší do odborného diskurzu pohled na realizaci kooperativních činností v předškolním vzdělávání. Toto téma v českém prostředí dosud nestálo v centru výzkumného zájmu. Naším cílem je proto zjistit efekty, které přináší kooperativní učení dětí předškolního věku pohledem hlavních aktérů předškolního vzdělávání, tedy učitelek mateřských škol. Data byla sbírána prostřednictvím dotazníků ověřujících zařazování kooperativních činností, které se staly součástí projektu Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání. Dotazník vyplnilo 26 respondentek. Výsledky naznačují, že kooperativní činnosti v mateřských školách přinášejí efekty jak směrem k dětem v podobě komplexního rozvoje klíčových kompetencí, tak směrem k učiteli a jeho sebereflexi.
Anglicky
The study brings into perspective discourse the realization of cooperative activities in preschool education. This topic has not been at the center of research interest in the Czech environment yet. Therefore the aim ot the study is to reveal the effects of cooperative learning of preschool children on the main factors of preschool education, the preschool teachers. Data was collected through questionnaires verifying the inclusion of cooperative activities, which was a part of the project Support the preliteracy in preschool education. It was completed by 26 respondents. The results suggest that cooperative activities in kindergartens bring effects both towards children in form of complex development of key competences and towards teachers´reflection.