2018
Jak vystavovat historii
HORÁČEK, Radek a Zbyněk FIŠERZákladní údaje
Originální název
Jak vystavovat historii
Název česky
Jak vystavovat historii
Název anglicky
How to exhibit history
Autoři
HORÁČEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Zbyněk FIŠER (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání konference
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106624
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
identita; kulturní obraz Československa; vizuální kultura
Klíčová slova anglicky
identity; cultural image of Czechoslovakia; visual culture
Změněno: 9. 4. 2019 12:40, MgA. Jana Francová, Ph.D.
V originále
Odborné kolokvium odhalující téma IDENTITY v kulturním obraze Československa a jeho národů, dějin, událostí, umění a osobností z perspektivy vystavovatelů a interpretů. Představí se zde autoři výstavních projektů, které jsou příkladem revize důležitých a často i kontroverzních historických fenoménů, autorů či institucí: Sen a skutočnosť, Nechtěné dědictví, Paneland, Brno Art Open — Sochy v ulicích s tématem Univerzita ad. Zajímá nás, jak lze budovat či revidovat historický narativ pro výstavní účely a jak jej výstižně zprostředkovat skrze vizuální kulturu. Ptáme se také po obecných úskalích a individuálních či lokálních specifikách diskutovaných kurátorských a historiografických projektů.
Anglicky
Professional colloquium revealing the theme of IDENTITY in the cultural image of Czechoslovakia and its peoples, history, events, arts and personalities from the perspective of exhibitors and performers. The authors of exhibition projects, which are an example of the revision of important and often controversial historical phenomena, authors or institutions, will present themselves here: Dream and Reality, Unwanted Heritage, Paneland, Brno Art Open - Sculptures in the Streets with the University ad. We are interested in how to build or revise a historical narrative for exhibition purposes and how to convey it aptly through visual culture. We also ask about the general pitfalls and individual or local specifics of the curatorial and historiographic projects discussed.