M 2018

Jak vystavovat historii

HORÁČEK, Radek a Zbyněk FIŠER

Základní údaje

Originální název

Jak vystavovat historii

Název česky

Jak vystavovat historii

Název anglicky

How to exhibit history

Autoři

HORÁČEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Zbyněk FIŠER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání konference

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106624

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

identita; kulturní obraz Československa; vizuální kultura

Klíčová slova anglicky

identity; cultural image of Czechoslovakia; visual culture
Změněno: 9. 4. 2019 12:40, MgA. Jana Francová, Ph.D.

Anotace

V originále

Odborné kolokvium odhalující téma IDENTITY v kulturním obraze Československa a jeho národů, dějin, událostí, umění a osobností z perspektivy vystavovatelů a interpretů. Představí se zde autoři výstavních projektů, které jsou příkladem revize důležitých a často i kontroverzních historických fenoménů, autorů či institucí: Sen a skutočnosť, Nechtěné dědictví, Paneland, Brno Art Open — Sochy v ulicích s tématem Univerzita ad. Zajímá nás, jak lze budovat či revidovat historický narativ pro výstavní účely a jak jej výstižně zprostředkovat skrze vizuální kulturu. Ptáme se také po obecných úskalích a individuálních či lokálních specifikách diskutovaných kurátorských a historiografických projektů.

Anglicky

Professional colloquium revealing the theme of IDENTITY in the cultural image of Czechoslovakia and its peoples, history, events, arts and personalities from the perspective of exhibitors and performers. The authors of exhibition projects, which are an example of the revision of important and often controversial historical phenomena, authors or institutions, will present themselves here: Dream and Reality, Unwanted Heritage, Paneland, Brno Art Open - Sculptures in the Streets with the University ad. We are interested in how to build or revise a historical narrative for exhibition purposes and how to convey it aptly through visual culture. We also ask about the general pitfalls and individual or local specifics of the curatorial and historiographic projects discussed.