SEDLÁKOVÁ, Markéta. Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí (Visual and discursive analysis and its (non-possibilities) in research of education of pupils and students from different socio-cultural settings). In Doktorandská konference. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
Name in Czech Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
Name (in English) Visual and discursive analysis and its (non-possibilities) in research of education of pupils and students from different socio-cultural settings
Authors SEDLÁKOVÁ, Markéta.
Edition Doktorandská konference, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) sociálně pedagogický výzkum; sociální konstrukce reality; každodennost vědění; náboženství; reflexe; diskurzivní analýza.
Keywords in English social pedagogical research; social construction of reality; everydayness of knowledge; religion; reflection; discourse analysis.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Changed: 22/10/2019 12:29.
Abstract
Příspěvk prezentoval propojení vizuální a diskurzivní analýzy ve výzkumu každodennosti vědění migrantů v ČR. Cílem výstupu byla ukázka kategorizace vizuálních dat a jejich potenciál pro analyticko-diskurzivní interpretaci. Předloženy byly klady a nevýhody takto zvoleného metodologického projektu. Součástí prezentace byla průběžná zjištení z dizertačního výzkumu, která směřují k hledání cest, jak podpořit vzdělávání žáků cizinců směrem k oboustranně úspěšnému vzdělávacímu procesu.
Abstract (in English)
The paper presented a link between visual and discursive analysis in the research of everyday life of migrants in the Czech Republic. The aim of the output was an example of categorization of visual data and their potential for analytical-discursive interpretation. The pros and cons of this methodological project were presented. The presentation also included continuous findings from the dissertation research, which aim to find ways to support the education of foreigners towards a successful educational process.
Links
MUNI/A/1042/2017, interní kód MUName: Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu (Acronym: VyZsocpeD)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/5/2024 07:52