SVOBODOVÁ, Barbora. Baťovská periodika a literatura. In Kubíček, Tomáš; Wiendl, Jan. Obrazy kultury a společnosti v období první republiky : periodický tisk v letech 1918-1938. Brno: Moravská zemská knihovna, 2018, s. 207-219. ISBN 978-80-7051-267-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Baťovská periodika a literatura
Název anglicky Baťa periodicals and literature
Autoři SVOBODOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Obrazy kultury a společnosti v období první republiky : periodický tisk v letech 1918-1938, od s. 207-219, 13 s. 2018.
Nakladatel Moravská zemská knihovna
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00106633
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7051-267-8
Klíčová slova česky Baťovský tisk; Meziválečný Zlín; Baťa; Podniková politika; Média a podnikání
Klíčová slova anglicky Baťa periodical; Zlín; Baťa; Cultural policy; Media and business
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D., učo 6750. Změněno: 27. 3. 2019 14:08.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na roli literatury v hlavním podnikovém periodiku firmy Baťa s názvem Sdělení, později Zlín, vydávaném v meziválečném období. Časopis sloužil jako prostředek komunikace mezi vedením podniku a zaměstnanci a také k šíření kulturní politiky firmy. Baťovský étos založený na takových hodnotách jako je práce, produktivita ale i modernita v nejširším smyslu slova se však v mnohém rozcházejí s podobou literatury, tak jak je na stránkách baťovského tisku prezentována.
Anotace anglicky
The paper focuses on the role of literature in the main corporate periodical of the Baťa company called The Communication, later Zlín, published in the interwar period. The magazine served as a means of communication between management and employees and as a means of promoting the company's cultural policy. Baťa's ethos based on values such as labor, productivity, but also modernity in the broadest sense of the word is in many ways different from that of literature as it is presented on the pages of Baťa's press.
Návaznosti
MUNI/A/1007/2017, interní kód MUNázev: Studentská odborná činnost v rámci studia české literatury a mezikulturních studií 2018
Investor: Masarykova univerzita, Studentská odborná činnost v rámci studia české literatury a mezikulturních studií 2018, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 7. 2024 22:03