SVOBODOVÁ, Barbora. Co zbylo z Půlnočního pacienta... aneb Les Espions Henriho-Georgese Clouzota. In Vaněk, Václav; Wiendl, Jan. Egon Hostovský : literární dobrodružství českého židovského spisovatele ve 20. století. Praha: Filozofická fakulta Universita Karlova, 2018, s. 107-119. ISBN 978-80-7308-887-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Co zbylo z Půlnočního pacienta... aneb Les Espions Henriho-Georgese Clouzota
Název anglicky What is left of Midnight Patient ... or Les Espions Henri-Georges Clouzot
Autoři SVOBODOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Egon Hostovský : literární dobrodružství českého židovského spisovatele ve 20. století, od s. 107-119, 13 s. 2018.
Nakladatel Filozofická fakulta Universita Karlova
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00115040
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7308-887-3
Klíčová slova česky Egon Hostovský; Půlnoční pacient; Henri-Georges Clouzot; Les Espions
Klíčová slova anglicky Egon Hostovský; The Midnight Patient; Henri-Georges Clouzot; Les Espions
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D., učo 6750. Změněno: 19. 4. 2021 21:12.
Anotace
Příspěvěk se věnuje románu Půlnoční pacient od českého spisovatele Egona Hostovského a filmu Les Espions francouzského režiséra Henriho-Georgese Clouzota, jemuž kniha posloužila jako inspirační zdroj. Text stručně představuje genezi filmu, věnuje se vzájemné kompraci románu a filmového díla a soustředí se na recepci filmu a jeho kritické přijetí především ve francouzské kultuře.
Anotace anglicky
The paper deals with the novel The Midnight Patient by the Czech writer Egon Hostovský and the film Les Espions by the French director Henri-Georges Clouzot, which was inspired by the book. The text briefly introduces the genesis of the film, deals with the comparison of the novel and the film, and focuses on the reception of the film and its critical acceptance especially in French culture.
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 01:21