KRAJÍČKOVÁ, Aneta. Vliv cestovního ruchu na socioekonomické a environmentální prostředí Malty: vnímání mladých. In GEOGRAFICKE INFORMACIE, VOL 22, PT 1. NITRA: CONSTANTINE PHILOSOPHER UNIV NITRA, 2018, s. 233-245. ISSN 1337-9453. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.1.233-245.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv cestovního ruchu na socioekonomické a environmentální prostředí Malty: vnímání mladých
Název anglicky The Impact of Tourism on Socio-Economic and Environmental Sphere of Malta: The Perception of Young People
Autoři KRAJÍČKOVÁ, Aneta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání NITRA, GEOGRAFICKE INFORMACIE, VOL 22, PT 1, od s. 233-245, 13 s. 2018.
Nakladatel CONSTANTINE PHILOSOPHER UNIV NITRA
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50902 Social sciences, interdisciplinary
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00109316
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISSN 1337-9453
Doi http://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.1.233-245
UT WoS 000467957900017
Klíčová slova anglicky impacts of tourism; Malta; overtourism; perception of tourism
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 29. 8. 2022 16:02.
Anotace
With the increasing number of tourists in destinations, not only positive influences, but also increasingly negative impacts of tourism, which can be classified into environmental, economic, social and cultural areas, appear. In extreme cases, overtourism or tourism-phobia may occur in the destination. The impact of tourism on the inhabitants of the destination and its evaluation and understanding are key inputs for its sustainable development. This paper focuses on the perception of the impact of tourism on the socio-economic environment of Malta with a target group of younger than 26 for a questionnaire survey carried out during July 2018. The data processed from 93 questionnaires mainly shows a negative impact on the environmental and economic and positive impact on the social and cultural group and point to Malta's dependence on tourism.
Anotace anglicky
With the increasing number of tourists in destinations, not only positive influences, but also increasingly negative impacts of tourism, which can be classified into environmental, economic, social and cultural areas, appear. In extreme cases, overtourism or tourism-phobia may occur in the destination. The impact of tourism on the inhabitants of the destination and its evaluation and understanding are key inputs for its sustainable development. This paper focuses on the perception of the impact of tourism on the socio-economic environment of Malta with a target group of younger than 26 for a questionnaire survey carried out during July 2018. The data processed from 93 questionnaires mainly shows a negative impact on the environmental and economic and positive impact on the social and cultural group and point to Malta's dependence on tourism.
Návaznosti
MUNI/A/0994/2017, interní kód MUNázev: Města, obce, regiony: management, procesy a interakce v teorii a praxi (Akronym: MESTOR)
Investor: Masarykova univerzita, Města, obce, regiony: management, procesy a interakce v teorii a praxi, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 5. 9. 2024 04:38