2018
Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu
Název česky
Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu
Název anglicky
Didactics of foreign languages and its direction in theory and research
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. PdF UKF v Nitre, Slovensko, Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe, od s. 30-38, 9 s. 2018
Nakladatel
Katedra pedagogiky PF UKF v Nitre
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00106684
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-558-1277-9
Klíčová slova česky
didaktika cizích jazyků; výuka cizích jazyků; teorie; pragmalingvistika; interkulturní komunikace; empirický kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky
foreign language didactics; foreign language teaching; theory; pragmalinguistics; intercultural communication; empirical qualitative research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2019 08:55, Dana Nesnídalová
V originále
V příspěvku je nastíněna současná koncepce didaktiky cizích jazyků, která se dynamicky rozvíjí pod vlivem nejnovějších poznatků jejích četných referenčních disciplín a aktuálních společenských i jazykově politických požadavků na znalosti cizích jazyků. Rozvoj teoretické báze didaktiky cizích jazyků je doprovázen značným rozmachem empirického výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, který se neustále zdokonaluje a je založen na polydisciplinární bázi. V druhé části textu je tento výzum charakterizován, přičemž je pozornost zaměřena na kvalitativní přístupy, jež v něm postupně nalézají své stabilní místo.
Anglicky
The paper outlines the current concept of foreign language didactics, which dynamically develops under the influence of the latest knowledge of its numerous reference disciplines and current social and linguistic policy requirements for foreign language knowledge. The development of the theoretical basis of foreign language didactics is accompanied by a considerable expansion of empirical research into foreign language learning and teaching, which is constantly being improved and is based on a polydisciplinary basis. In the second part of the text, this is characterized, and attention is paid to qualitative approaches that gradually find their place in it.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|