D 2018

Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu

Název česky

Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu

Název anglicky

Didactics of foreign languages and its direction in theory and research

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. PdF UKF v Nitre, Slovensko, Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe, od s. 30-38, 9 s. 2018

Nakladatel

Katedra pedagogiky PF UKF v Nitre

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106684

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-558-1277-9

Klíčová slova česky

didaktika cizích jazyků; výuka cizích jazyků; teorie; pragmalingvistika; interkulturní komunikace; empirický kvalitativní výzkum

Klíčová slova anglicky

foreign language didactics; foreign language teaching; theory; pragmalinguistics; intercultural communication; empirical qualitative research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2019 08:55, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

V příspěvku je nastíněna současná koncepce didaktiky cizích jazyků, která se dynamicky rozvíjí pod vlivem nejnovějších poznatků jejích četných referenčních disciplín a aktuálních společenských i jazykově politických požadavků na znalosti cizích jazyků. Rozvoj teoretické báze didaktiky cizích jazyků je doprovázen značným rozmachem empirického výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, který se neustále zdokonaluje a je založen na polydisciplinární bázi. V druhé části textu je tento výzum charakterizován, přičemž je pozornost zaměřena na kvalitativní přístupy, jež v něm postupně nalézají své stabilní místo.

Anglicky

The paper outlines the current concept of foreign language didactics, which dynamically develops under the influence of the latest knowledge of its numerous reference disciplines and current social and linguistic policy requirements for foreign language knowledge. The development of the theoretical basis of foreign language didactics is accompanied by a considerable expansion of empirical research into foreign language learning and teaching, which is constantly being improved and is based on a polydisciplinary basis. In the second part of the text, this is characterized, and attention is paid to qualitative approaches that gradually find their place in it.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty