JANÍKOVÁ, Věra. Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu. Online. In Jana Duchovičová, Denisa Gunišová, Nina Kozárová, Rebeka Štefánia Koleňáková. Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe. 1. vyd. PdF UKF v Nitre, Slovensko: Katedra pedagogiky PF UKF v Nitre, 2018, s. 30-38. ISBN 978-80-558-1277-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu
Název česky Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu
Název anglicky Didactics of foreign languages and its direction in theory and research
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. PdF UKF v Nitre, Slovensko, Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe, od s. 30-38, 9 s. 2018.
Nakladatel Katedra pedagogiky PF UKF v Nitre
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00106684
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-558-1277-9
Klíčová slova česky didaktika cizích jazyků; výuka cizích jazyků; teorie; pragmalingvistika; interkulturní komunikace; empirický kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky foreign language didactics; foreign language teaching; theory; pragmalinguistics; intercultural communication; empirical qualitative research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 22. 3. 2019 08:55.
Anotace
V příspěvku je nastíněna současná koncepce didaktiky cizích jazyků, která se dynamicky rozvíjí pod vlivem nejnovějších poznatků jejích četných referenčních disciplín a aktuálních společenských i jazykově politických požadavků na znalosti cizích jazyků. Rozvoj teoretické báze didaktiky cizích jazyků je doprovázen značným rozmachem empirického výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, který se neustále zdokonaluje a je založen na polydisciplinární bázi. V druhé části textu je tento výzum charakterizován, přičemž je pozornost zaměřena na kvalitativní přístupy, jež v něm postupně nalézají své stabilní místo.
Anotace anglicky
The paper outlines the current concept of foreign language didactics, which dynamically develops under the influence of the latest knowledge of its numerous reference disciplines and current social and linguistic policy requirements for foreign language knowledge. The development of the theoretical basis of foreign language didactics is accompanied by a considerable expansion of empirical research into foreign language learning and teaching, which is constantly being improved and is based on a polydisciplinary basis. In the second part of the text, this is characterized, and attention is paid to qualitative approaches that gradually find their place in it.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 10:35