J 2020

The Pied Piper: Prizes, Incentives, and Motivation Crowding-in

BRUNI, Luigino, Vittorio PELLIGRA, Tommaso REGGIANI a Matteo RIZZOLLI

Základní údaje

Originální název

The Pied Piper: Prizes, Incentives, and Motivation Crowding-in

Autoři

BRUNI, Luigino (380 Itálie), Vittorio PELLIGRA (380 Itálie), Tommaso REGGIANI (380 Itálie, garant, domácí) a Matteo RIZZOLLI (380 Itálie)

Vydání

Journal of Business Ethics, Springer, 2020, 0167-4544

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 6.430

Kód RIV

RIV/00216224:14560/20:00115042

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

UT WoS

000574478600012

Klíčová slova anglicky

Incentives; prizes; awards; crowding-in; meaning; intrinsic motivation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 12. 2022 15:28, Mgr. Pavlína Kurková

Anotace

V originále

In mainstream business and economics, prizes such as the Presidential Medal of Freedom are understood as special types of incentives, with the peculiar features of being awarded in public, and of having largely symbolic value. Informed by both historical considerations and philosophical instances, our study defines fundamental theoretical differences between incentives and prizes. The conceptual factors highlighted by our analytical framework are then tested through a laboratory experiment. The experimental exercise aims to analyze how prizes and incentives impact actual individuals’ behavior differently. Our results show that both incentives (monetary and contingent) and prizes (non-monetary and discretional rewards) boost motivation to perform if awarded publicly, but only prizes crowd-in motivation promoting virtuous attitude.

Přiložené soubory