2020
The Pied Piper: Prizes, Incentives, and Motivation Crowding-in
BRUNI, Luigino, Vittorio PELLIGRA, Tommaso REGGIANI a Matteo RIZZOLLIZákladní údaje
Originální název
The Pied Piper: Prizes, Incentives, and Motivation Crowding-in
Autoři
BRUNI, Luigino (380 Itálie), Vittorio PELLIGRA (380 Itálie), Tommaso REGGIANI (380 Itálie, garant, domácí) a Matteo RIZZOLLI (380 Itálie)
Vydání
Journal of Business Ethics, Springer, 2020, 0167-4544
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 6.430
Kód RIV
RIV/00216224:14560/20:00115042
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS
000574478600012
Klíčová slova anglicky
Incentives; prizes; awards; crowding-in; meaning; intrinsic motivation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 12. 2022 15:28, Mgr. Pavlína Kurková
Anotace
V originále
In mainstream business and economics, prizes such as the Presidential Medal of Freedom are understood as special types of incentives, with the peculiar features of being awarded in public, and of having largely symbolic value. Informed by both historical considerations and philosophical instances, our study defines fundamental theoretical differences between incentives and prizes. The conceptual factors highlighted by our analytical framework are then tested through a laboratory experiment. The experimental exercise aims to analyze how prizes and incentives impact actual individuals’ behavior differently. Our results show that both incentives (monetary and contingent) and prizes (non-monetary and discretional rewards) boost motivation to perform if awarded publicly, but only prizes crowd-in motivation promoting virtuous attitude.