2019
Didaktika mateřské školy
SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Didaktika mateřské školy
Název anglicky
Kindergarten Methodology
Autoři
SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ
Vydání
Praha, 252 s. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019
Nakladatel
Wolters Kluwer
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7598-276-6
Klíčová slova česky
Didaktika; dítě; interakce; mateřská škola; organizační formy; vzdělávací metody; učitel mateřské školy.
Klíčová slova anglicky
Didactics; child; interaction; kindergarten; organizational forms; educational methods; pre-school teacher.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2020 18:18, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabídnout informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřské školy a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice obsahu a procesu učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol.
Anglicky
The publication offers application of selected topics of general didactics in pre-school education. It does not try to include the reader with a list of theoretical definitions, but to offer in a readable way information on how to effectively educate with regard to the specifics of preschool age. The aim is to broaden the professional knowledge and competence of pre-school teachers and develop their ability to navigate the content and learning process. It focuses mainly on designing educational activities, their implementation and reflection. Theoretical knowledge is presented in such a way that it is usable for practical use and is usually supplemented by illustrative examples from the pedagogical practice of kindergartens.