B 2019

Didaktika mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Didaktika mateřské školy

Name (in English)

Kindergarten Methodology

Authors

SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Edition

Praha, 252 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019

Publisher

Wolters Kluwer

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7598-276-6

Keywords (in Czech)

Didaktika; dítě; interakce; mateřská škola; organizační formy; vzdělávací metody; učitel mateřské školy.

Keywords in English

Didactics; child; interaction; kindergarten; organizational forms; educational methods; pre-school teacher.

Tags

Reviewed
Změněno: 11/2/2020 18:18, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace nabízí aplikaci vybraných témat obecné didaktiky v předškolním vzdělávání. Nesnaží se zahrnout čtenáře výčty teoretických definic, ale čtivou formou nabídnout informace, jak efektivně vzdělávat s ohledem na specifika předškolního věku. Za cíl si klade rozšířit profesní znalosti a kompetence učitelů mateřské školy a rozvinout jejich schopnost orientovat se v problematice obsahu a procesu učení. Zaměřuje se zejména na projektování vzdělávacích aktivit, jejich realizaci a reflexi. Teoretické poznatky jsou předkládány tak, aby byly použitelné pro praktické využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady z pedagogické praxe mateřských škol.

In English

The publication offers application of selected topics of general didactics in pre-school education. It does not try to include the reader with a list of theoretical definitions, but to offer in a readable way information on how to effectively educate with regard to the specifics of preschool age. The aim is to broaden the professional knowledge and competence of pre-school teachers and develop their ability to navigate the content and learning process. It focuses mainly on designing educational activities, their implementation and reflection. Theoretical knowledge is presented in such a way that it is usable for practical use and is usually supplemented by illustrative examples from the pedagogical practice of kindergartens.