2019
Instruction in speech etiquette as a means of formation of sociolinguistic competence in the course of language education
KORYČÁNKOVÁ, Simona a Janina KREJČÍZákladní údaje
Originální název
Instruction in speech etiquette as a means of formation of sociolinguistic competence in the course of language education
Autoři
KORYČÁNKOVÁ, Simona (203 Česká republika, garant, domácí) a Janina KREJČÍ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
WEST-EAST, Tbilisi, Publishing House "Universal" 2019, 2587-5434
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Gruzie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00109352
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
sociolinguistic competence; instruction; speech etiquette; Russian as a foreign language
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2020 12:44, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
The authors' goal is to describe the theoretical foundations of, and practical approaches to, the instilment of sociolinguistic competence by means of instruction in speech etiquette in a Russian-as-a-foreign-language lesson. The article reviews the latest research in the area of defining and forming communicative and sociolinguistic competence. The emphasis is made on instruction in the speech formulae of polite address using the full name, i.e., including the patronymic. A lesson plan on the subject “Rules of address. First name and patronymic” is suggested. A regular use of the formulae of address in communicative situations aids the development of the students' sociolinguistic competence in a Russian language lesson that aims to provide knowledge on the norms and correct use of such forms.