NOVOTNÁ, Markéta a Josef KUNC. Luxury tourists and their preferences: Perspectives in the Czech Republic. Tourism : An International Interdisciplinary Journal. Institute for Tourism, Zagreb, 2019, roč. 67, č. 1, s. 90-95. ISSN 1332-7461.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Luxury tourists and their preferences: Perspectives in the Czech Republic
Autoři NOVOTNÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef KUNC (203 Česká republika, domácí).
Vydání Tourism : An International Interdisciplinary Journal, Institute for Tourism, Zagreb, 2019, 1332-7461.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/19:00109370
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS 000462793100007
Klíčová slova česky luxusní cestovní ruch; turistická poptávka; motivace; Česká republika
Klíčová slova anglicky luxury tourism; tourism demand; motivation; Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 8. 4. 2020 20:32.
Anotace
Within the tourism industry, luxury tourism is becoming a growing trend. Thanks to the generosity and willingness of affluent clients to pay, this form of tourism can also be understood as a vehicle for regional development and economic growth. However, to stimulate the decision-making process of luxury consumers, it is necessary to implement effective marketing strategies. Therefore, there is a need for further research in this special tourism segment and the motivation to choose luxury products. This study, based on the questionnaire survey, analyses the Czech luxury tourism market segment. Its aim is to reveal the intentions to buy luxury tourism products. The findings are compared with the results of similar foreign studies. The results suggest that Czech luxury tourists are different in comparison with the traditional European markets. Most of the Czech tourists are willing to pay considerably lower amounts of money for luxury holidays. The frequency of their luxury holidays is also significantly lower. In this respect, the Czechs fall behind the European luxury tourists.
Návaznosti
MUNI/A/1166/2018, interní kód MUNázev: Udržitelnost destinace pod tlakem globálních trendů v cestovním ruchu (Akronym: UDECR)
Investor: Masarykova univerzita, Udržitelnost destinace pod tlakem globálních trendů v cestovním ruchu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 3. 7. 2024 09:39