J 2019

Luxury tourists and their preferences: Perspectives in the Czech Republic

NOVOTNÁ, Markéta a Josef KUNC

Základní údaje

Originální název

Luxury tourists and their preferences: Perspectives in the Czech Republic

Autoři

NOVOTNÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef KUNC (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Tourism : An International Interdisciplinary Journal, Institute for Tourism, Zagreb, 2019, 1332-7461

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Chorvatsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/19:00109370

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

UT WoS

000462793100007

Klíčová slova česky

luxusní cestovní ruch; turistická poptávka; motivace; Česká republika

Klíčová slova anglicky

luxury tourism; tourism demand; motivation; Czech Republic

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2020 20:32, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Within the tourism industry, luxury tourism is becoming a growing trend. Thanks to the generosity and willingness of affluent clients to pay, this form of tourism can also be understood as a vehicle for regional development and economic growth. However, to stimulate the decision-making process of luxury consumers, it is necessary to implement effective marketing strategies. Therefore, there is a need for further research in this special tourism segment and the motivation to choose luxury products. This study, based on the questionnaire survey, analyses the Czech luxury tourism market segment. Its aim is to reveal the intentions to buy luxury tourism products. The findings are compared with the results of similar foreign studies. The results suggest that Czech luxury tourists are different in comparison with the traditional European markets. Most of the Czech tourists are willing to pay considerably lower amounts of money for luxury holidays. The frequency of their luxury holidays is also significantly lower. In this respect, the Czechs fall behind the European luxury tourists.

Návaznosti

MUNI/A/1166/2018, interní kód MU
Název: Udržitelnost destinace pod tlakem globálních trendů v cestovním ruchu (Akronym: UDECR)
Investor: Masarykova univerzita, Udržitelnost destinace pod tlakem globálních trendů v cestovním ruchu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

Luxury_tourists_and_their_preferences_final_text.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru