Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami
MARY LYNCH, Barbera a Rasmussen RASMUSSEN. Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami. 1. dotisk 1. vydání. Masarykova univerzita, 2019, 207 s. ISBN 978-80-210-9212-9. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami |
Název česky | Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami |
Název anglicky | The Verbal Behavior Approach: How to Teach Children with Autism and Related Disorders |
Autoři | MARY LYNCH, Barbera a Rasmussen RASMUSSEN. |
Vydání | 1. dotisk 1. vydání. 207 s. 2019. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Odborná kniha |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
ISBN | 978-80-210-9212-9 |
Klíčová slova česky | Verbální chování, aplikovaná behaviorální analýza, rozvoj řeči, rozvoj znakové řeči, autismus, neurovývojové poruchy |
Klíčová slova anglicky | Verbal behavior, applied behavior anaylsis, language development, sign language development, autism, neurodevelopmental disorders |
Štítky | OC PDF MU |
Změnil | Změnil: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Změněno: 31. 10. 2019 08:09. |
Anotace |
---|
Kniha Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými vývojovými postiženími seznamuje rodiče a odborníky s principy ABA a verbálního chování, představuje Metodu rozvoje verbálního chování při výuce dětí s autismem a jinými vývojovými postiženími. Metoda vychází z Aplikované behaviorální analýzy (ABA) založené na Skinnerově analýze verbálního chování. Tento přístup je velmi efektivní u dětí, které mají velmi omezené nebo žádné řečové dovednosti. Mary Lynch Barbera v knize popisuje své vlastní zkušenosti s využitím Metody rozvoje verbálního chování z pohledu certifikované behaviorální analytičky a matky dítěte s autismem. Kniha je podrobným průvodcem, který přináší informace o tom, jak u dětí rozvíjet řeč a komunikační dovednosti. Vysvětluje také, jak učit znakový jazyk nevokální děti. Dále se věnuje možnostem snižování výskytu problémového chování, nácviku používání toalety a dalších sebeobslužných činností, které jsou důležité pro všechny děti. |
Anotace česky |
---|
Kniha Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými vývojovými postiženími seznamuje rodiče a odborníky s principy ABA a verbálního chování, představuje Metodu rozvoje verbálního chování při výuce dětí s autismem a jinými vývojovými postiženími. Metoda vychází z Aplikované behaviorální analýzy (ABA) založené na Skinnerově analýze verbálního chování. Tento přístup je velmi efektivní u dětí, které mají velmi omezené nebo žádné řečové dovednosti. Mary Lynch Barbera v knize popisuje své vlastní zkušenosti s využitím Metody rozvoje verbálního chování z pohledu certifikované behaviorální analytičky a matky dítěte s autismem. Kniha je podrobným průvodcem, který přináší informace o tom, jak u dětí rozvíjet řeč a komunikační dovednosti. Vysvětluje také, jak učit znakový jazyk nevokální děti. Dále se věnuje možnostem snižování výskytu problémového chování, nácviku používání toalety a dalších sebeobslužných činností, které jsou důležité pro všechny děti. |
Anotace anglicky |
---|
The Verbal Behavior (VB) approach - How to Teach Children with Autism and Related Disorders is a book which introduces the principles of Applied Behavior Analysis (ABA) and verbal behavior to both professionals as well as parents. The approach is based on B.F. Skinner’s analysis of verbal behavior and works particularly well with children with minimal or no speech abilities. In this book, Dr. Mary Lynch Barbera draws on her own experiences as a Board Certified Behavior Analyst, and also as a parent of a child with autism, to explain VB and how to use it. This step-by-step guide provides an abundance of information about how to help children develop better language and speaking skills, and also explains how to teach non-vocal children to use sign language. It focuses on ways to reduce problem behavior, and there is also useful information on teaching toileting and other important self-help skills, that would benefit any child. |
VytisknoutZobrazeno: 7. 6. 2024 22:51