D 2018

Project of Design-Based Research of an ESP Coursebook

ELLEDEROVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Project of Design-Based Research of an ESP Coursebook

Název česky

Projekt konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku ESP

Autoři

ELLEDEROVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Teaching English for Specific Purposes at Universities, od s. 38-52, 15 s. 2018

Nakladatel

VUT - Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00106756

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-214-5741-6

Klíčová slova česky

konstrukční výzkum; inntervence; iterace; hmotné a procesní konstrukční principy; učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely; systém hodnotících kritérií; didaktické testy

Klíčová slova anglicky

design-based research; intervention; iteration; substantive and procedural design principles; ESP coursebook; evaluation criteria checklist; didactic tests

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 11. 2019 09:10, Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper deals with the design-based research carried out in cooperation between the Department of Foreign Languages of the Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology and the Institute for Research in School Education of the Faculty of Education at Masaryk University in Brno. The aim of this research project is to establish a link between the design of an ESP coursebook and its iterative testing for the purpose of evaluation and re-design so that the coursebook would be the most appropriate teaching and learning tool for the target group. The first part of this paper frames the concept of design-based research and the second part outlines methodology of the design-based research of the coursebook English for Information Technology.

Česky

Příspěvek se zabývá konstrukčním výzkumem realizovaným ve spolupráci Ústavu jazyků Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií Vysokého učení technického a Institutu výzkumu školního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Cílem tohoto výzkumného projektu je propojit design učebnice pro výuku ESP s jejím iterativním testováním za účelem jejího hodnocení a přepracování, aby co nejlépe vyhovovala jako vyučovací a učební prostředek pro cílovou skupinu studentů. První část příspěvku vymezuje koncept konstrukčního výzkumu a druhá část nastiňuje výzkumnou metodologii konstrukčního výzkumu učebnice English for Information Technology.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1143/2018, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty