PANDAVAR, Anjuli. VC Technology: Master or Servant of Education? In Štěpánek, L., Sedláčková, K., Byrne N. Videoconferencing in University Language Education. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2018, s. 179-188. ISBN 978-80-210-9003-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název VC Technology: Master or Servant of Education?
Název česky Videokonferenční technologie: sluha, nebo pán?
Autoři PANDAVAR, Anjuli (826 Velká Británie a Severní Irsko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Videoconferencing in University Language Education, od s. 179-188, 10 s. 2018.
Nakladatel MUNI Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14640/18:00106772
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-80-210-9003-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018
Klíčová slova česky videokonference; technologie a výuka; učitelé a studenti ve videokonferenční výuce
Klíčová slova anglicky videoconferencing; VC technology and education; teachers and students in VC education
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 12. 4. 2019 12:22.
Anotace
The author underlines the importance of having a clear rationale for using videoconferencing. A detailed case study illustrates the pitfalls and challenges of technology and looks at key examples of mismatching. These include mismatches between the different expectations of students and teachers, between theory and practice, between desired aims and actual outcomes, and between the ideal applications and actual limitations of the technology on offer. The article discusses a range of problems and issues but also points to solutions and workaurounds. It emphasises the importance of considering not only how technology is used and which type is chosen but alos why technology is used at all.
VytisknoutZobrazeno: 23. 7. 2024 20:14