2018
VC Technology: Master or Servant of Education?
PANDAVAR, AnjuliZákladní údaje
Originální název
VC Technology: Master or Servant of Education?
Název česky
Videokonferenční technologie: sluha, nebo pán?
Autoři
PANDAVAR, Anjuli (826 Velká Británie a Severní Irsko, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Videoconferencing in University Language Education, od s. 179-188, 10 s. 2018
Nakladatel
MUNI Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14640/18:00106772
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
ISBN
978-80-210-9003-3
Klíčová slova česky
videokonference; technologie a výuka; učitelé a studenti ve videokonferenční výuce
Klíčová slova anglicky
videoconferencing; VC technology and education; teachers and students in VC education
Změněno: 12. 4. 2019 12:22, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
The author underlines the importance of having a clear rationale for using videoconferencing. A detailed case study illustrates the pitfalls and challenges of technology and looks at key examples of mismatching. These include mismatches between the different expectations of students and teachers, between theory and practice, between desired aims and actual outcomes, and between the ideal applications and actual limitations of the technology on offer. The article discusses a range of problems and issues but also points to solutions and workaurounds. It emphasises the importance of considering not only how technology is used and which type is chosen but alos why technology is used at all.