C 2018

VC Technology: Master or Servant of Education?

PANDAVAR, Anjuli

Základní údaje

Originální název

VC Technology: Master or Servant of Education?

Název česky

Videokonferenční technologie: sluha, nebo pán?

Autoři

PANDAVAR, Anjuli (826 Velká Británie a Severní Irsko, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Videoconferencing in University Language Education, od s. 179-188, 10 s. 2018

Nakladatel

MUNI Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14640/18:00106772

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-80-210-9003-3

Klíčová slova česky

videokonference; technologie a výuka; učitelé a studenti ve videokonferenční výuce

Klíčová slova anglicky

videoconferencing; VC technology and education; teachers and students in VC education
Změněno: 12. 4. 2019 12:22, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The author underlines the importance of having a clear rationale for using videoconferencing. A detailed case study illustrates the pitfalls and challenges of technology and looks at key examples of mismatching. These include mismatches between the different expectations of students and teachers, between theory and practice, between desired aims and actual outcomes, and between the ideal applications and actual limitations of the technology on offer. The article discusses a range of problems and issues but also points to solutions and workaurounds. It emphasises the importance of considering not only how technology is used and which type is chosen but alos why technology is used at all.