ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy? In 7th Bremen Symposion "Rethinking the Language Learner: Paradigms - Methods - Disciplines". 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy?
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 7th Bremen Symposion "Rethinking the Language Learner: Paradigms - Methods - Disciplines" 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/19:00109505
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky jazykové vzdělávání; autonomní učení; role učitele; přesvědčení učitele
Klíčová slova anglicky language learning; autonomous learning; teacher´s role; teacher´s beliefs
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 1. 5. 2020 12:44.
Anotace
Based on the experience of a very hectic semester start, the presentation will discuss teachers´ beliefs about responsibility, control and decision making in language learning. The beliefs as well as organisational settings and external factors that influence (either develop or suppress) learner autonomy will be analysed. During the presentation, different types of English courses will be compared with regard to how similar students´ projects were incorporated into the course structure and with regard to various modes of communication used between the teacher and students and students themselves. The main aim of this presentation is to suggest that there is an opportunity to foster autonomous learning in every teaching context and that the key issue in this process is teacher autonomy.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:24