2019
Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy?
ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy?
Autoři
ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
7th Bremen Symposion "Rethinking the Language Learner: Paradigms - Methods - Disciplines" 2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/19:00109505
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
jazykové vzdělávání; autonomní učení; role učitele; přesvědčení učitele
Klíčová slova anglicky
language learning; autonomous learning; teacher´s role; teacher´s beliefs
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 1. 5. 2020 12:44, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
Based on the experience of a very hectic semester start, the presentation will discuss teachers´ beliefs about responsibility, control and decision making in language learning. The beliefs as well as organisational settings and external factors that influence (either develop or suppress) learner autonomy will be analysed. During the presentation, different types of English courses will be compared with regard to how similar students´ projects were incorporated into the course structure and with regard to various modes of communication used between the teacher and students and students themselves. The main aim of this presentation is to suggest that there is an opportunity to foster autonomous learning in every teaching context and that the key issue in this process is teacher autonomy.