k 2019

Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy?

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy?

Autoři

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

7th Bremen Symposion "Rethinking the Language Learner: Paradigms - Methods - Disciplines" 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/19:00109505

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

jazykové vzdělávání; autonomní učení; role učitele; přesvědčení učitele

Klíčová slova anglicky

language learning; autonomous learning; teacher´s role; teacher´s beliefs

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 1. 5. 2020 12:44, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

Based on the experience of a very hectic semester start, the presentation will discuss teachers´ beliefs about responsibility, control and decision making in language learning. The beliefs as well as organisational settings and external factors that influence (either develop or suppress) learner autonomy will be analysed. During the presentation, different types of English courses will be compared with regard to how similar students´ projects were incorporated into the course structure and with regard to various modes of communication used between the teacher and students and students themselves. The main aim of this presentation is to suggest that there is an opportunity to foster autonomous learning in every teaching context and that the key issue in this process is teacher autonomy.