Detailed Information on Publication Record
2019
The education of migrant children in Czech's schools: Evidence from the Czech Republic
SEDLÁKOVÁ, MarkétaBasic information
Original name
The education of migrant children in Czech's schools: Evidence from the Czech Republic
Name in Czech
Vzdělávání dětí migrantů v českých školách: Příklady z České republiky
Authors
Edition
ETEN - The European Teacher Education Network, 2019
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
diverzita; migranti; sebereflexe; sociální konstrukce; situační analýza.
Keywords in English
diversity; migrants; self-reflection; social contruction; situation analysis.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/4/2019 10:06, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
V originále
The presentation shares self-reflections of students teachers', who tutor kids from socially disadvantaged families. In our research, we focused on migrants kids. The study demonstrates the necessity of analyzing the socio-cultural context migrants may find themselves in. My goal is to identify potential challenges and support the inclusion of migrants into Czech's schools. Situation analysis was used for analyzing data. (Cf. Clark, 2016).
In Czech
Prezentace sdílí sebereflexi studentů učitelství, kteří doučují děti ze sociálně znevýhodněných rodin (v naší studii se zaměřujeme na děti migrantů). Studie ukazuje důležitost analýzy sociokulturního kontextu, ve kterém jsou děti ukotveny. Cílem prezentace je identifikovat potenciální výzvy ve vzdělávání dětí migrantů a podpořit jejich inkluzi do českých škol. Pro analýzu dat byla využita situační analýza.
Links
MUNI/A/1042/2017, interní kód MU |
|