J 2019

Behaviour of Stakeholders in Different Destination Networks – Three Cases from the Czech Republic

NOVOTNÁ, Markéta a Andrea HOLEŠINSKÁ

Základní údaje

Originální název

Behaviour of Stakeholders in Different Destination Networks – Three Cases from the Czech Republic

Autoři

NOVOTNÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, Brno, Mendel University in Brno, Czech Republic, 2019, 1211-8516

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50602 Public administration

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/19:00109544

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

destination networking; tourism stakeholders; cooperation; Czech Republic

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2020 21:10, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The research paper gives a detailed understanding of mutual interactions in a different socio-cultural and economic context. The research focuses on network relations established due to the participation in a tourism product. The aim is to identify behaviour of the key stakeholders in destination development from the network perspective in the conditions of three different Czech destinations. The cases represent diverse spatial categories, which can be classified as urban, mountain, and multifunctional region. The applied network analysis provides relevant results to describe cooperative relationships among stakeholders in the selected destinations with a diverse structure and internal relations. The interactions among the stakeholders arise from their mutual trust and willingness to cooperate. Moreover, they are associated with the external environment. The results also highlight the behaviour of the stakeholders from the public sector in initiating cooperative activities.

Návaznosti

MUNI/A/1101/2017, interní kód MU
Název: Destinační management z pohledu teorie řízení (Akronym: DeMaPoTR)
Investor: Masarykova univerzita, Destinační management z pohledu teorie řízení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory