2018
Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis
FRIDRICHOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis
Autoři
FRIDRICHOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
London, Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe, od s. 41-49, 9 s. 2018
Nakladatel
SEDA
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/18:00109561
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-1-902435-63-3
Klíčová slova anglicky
classroom observation; flipped classroom; international relations; qualitative comparative analysis; teaching research methods; teaching small groups; thematic analysis
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 2. 2020 15:08, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
The aim of this chapter is to report on the experience with innovative teaching during an elective course on research methods for Master’s (MA) students of international relations studying at Masaryk University in Brno. It provides an insightful introduction to flipped learning, which entails shifting the information transmission out of the classroom and using the class time for student active learning. Author reflects on why it works, along with offering practical teaching strategies.
Návaznosti
2016-1-SK01-KA203-022551, interní kód MU |
|