C 2018

Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis

FRIDRICHOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Using the flipped classroom approach to teach qualitative comparative analysis

Autoři

FRIDRICHOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

London, Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe, od s. 41-49, 9 s. 2018

Nakladatel

SEDA

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/18:00109561

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-1-902435-63-3

Klíčová slova anglicky

classroom observation; flipped classroom; international relations; qualitative comparative analysis; teaching research methods; teaching small groups; thematic analysis

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 2. 2020 15:08, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

The aim of this chapter is to report on the experience with innovative teaching during an elective course on research methods for Master’s (MA) students of international relations studying at Masaryk University in Brno. It provides an insightful introduction to flipped learning, which entails shifting the information transmission out of the classroom and using the class time for student active learning. Author reflects on why it works, along with offering practical teaching strategies.

Návaznosti

2016-1-SK01-KA203-022551, interní kód MU
Název: Extending and reinforcing good practice in teacher development (Akronym: ERGP)
Investor: Evropská unie, Extending and reinforcing good practice in teacher development, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže