2019
The Movement and the Experience of "Iconic Presence" : An Introduction
FOLETTI, Ivan, Hans BELTING a Martin LEŠÁKZákladní údaje
Originální název
The Movement and the Experience of "Iconic Presence" : An Introduction
Autoři
FOLETTI, Ivan (203 Česká republika, garant, domácí), Hans BELTING a Martin LEŠÁK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Convivium, 2019, 2336-3452
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Belgie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00109573
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000487673200001
Klíčová slova anglicky
Iconic Presence; Notion of Icon; Movement; Migrating Art Historians
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 5. 2024 10:51, Alžběta Filipová, M.A., Ph.D.
Anotace
V originále
Although the notion of “iconic presence” had previously appeared in several various fields, in Medieval Art History, it started to be discussed mainly after the publication in 1990 of Bild und Kult, and further developed in Bildantropologie . Consequently, it became a quite widely diffused concept. The notion of “iconic presence” was re-discussed in 2016, introducing its explicit definition: “Iconic presence is presence in and as a picture. The physical presence of a picture in our world refers to the symbolic presence which it depicts” . The image is in this sense understood as a threshold between the tangible and imaginary world.
Návaznosti
MUNI/H/1402/2016, interní kód MU |
|