Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1529101, author = {Černý, Michal}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/ProIn2019-1-5}, keywords = {Fucik's badge; mass work with the reader; socialism; communism; libraries}, language = {cze}, issn = {1804-2406}, journal = {ProInflow}, title = {Vybrané kapitoly z masové práce se čtenářem : Sociálně-pedagogický experiment socialistického knihovnictví}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/2019-1-5}, volume = {11}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1529101 AU - Černý, Michal PY - 2019 TI - Vybrané kapitoly z masové práce se čtenářem : Sociálně-pedagogický experiment socialistického knihovnictví JF - ProInflow VL - 11 IS - 1 SP - 57-69 EP - 57-69 PB - Masarykova univerzita SN - 18042406 KW - Fucik's badge KW - mass work with the reader KW - socialism KW - communism KW - libraries UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/2019-1-5 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/2019-1-5 N2 - Účel - Předložená studie sleduje vztah knihoven jako vzdělávacích institucí, které mají za cíl formovat širokou skupinu čtenářů. Snaží se ukázat jisté prameny této sociálně pedagogické praxe v prvním knihovním zákonu a následně sleduje – na konkrétních příkladech, ale také na širším historiografickém konceptu – vztah fenoménu masové práce se čtenářem v kontextu edukace různých cílových skupiny, především mladých čtenářů, dělníků a rolníků. Design/metodologie/přístup – Ve studii vycházíme z archivních výzkumů, které provádějí po mnoho let naši studenti v rámci sledování dějin konkrétních knihoven. Tato zjištění pak analyzujeme na základě studia obecně historických pramenů a legislativních změn. Výsledky – Studie tvůrčím způsobem sleduje to, jak se masová práce se čtenářem, jako jistý sociálně-pedagogický projekt uplatila v konkrétních knihovnách a to, v jakém legislativě-hodnotovém rámci k těmto aktivitám docházelo. Originalita/hodnota – Fenomén masové práce se čtenářem bývá zkoumán optikou sociologickou nebo historiografickou, námi zvolené pojetí kombinující legislativní, sociálně-pedagogické a historiograficky regionalistické pojetí nabízí nové perspektivy a možnosti interpretace studovaných fenoménů v konkrétních knihovnách. ER -
ČERNÝ, Michal. Vybrané kapitoly z masové práce se čtenářem : Sociálně-pedagogický experiment socialistického knihovnictví. \textit{ProInflow}. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč.~11, č.~1, s.~57-69. ISSN~1804-2406. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/ProIn2019-1-5.
|